Drivrutiner hackar sig (internet och usbn funkar inte)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Drivrutiner hackar sig (internet och usbn funkar inte)

Tjena!

En frustrerad snubbe här,

Har köpt ny dator(delar) allt funkar hittils. men nu ska jag instalera drivrutiner, men cdn jag får med hackar hela tiden. så får inte in några drivers, har fått in några efter 2h med avsluta försök igen avsluta försök igen metoden.... tänkte om dvdn kan cpa sig. men instalerade windows med den utan problem. samt usb funkar inte att stoppa in i datorn för dom hittas inte, och internet funkar inte för att network drivers..something inte hittas .... (är bara ett kryss).

så tror att datorn ska funka bara jag får in mina drivers. eller vet inte, skulle internet funka så skulle de vara easy....
Tänkte om någon har något bra råd. slänger snart ut fanskapet genom fönstret...

kanske kan vara nått annat problem ?

Tror jag har fått in inte chipset drivers och realtek

ledsen för min dåliga grammatik.. men e så frustrerad att jag inte pallar:P

Har nu fått in alla drivrutiner utom intel drivers
och den värkar inte gå att instalera av någon anledning utan den så går de vell inte att göra nångonting

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borås
Registrerad
Maj 2010

börja med att ladda ner senaste`drivrutiner från ...internet ,,,skivan e bara att skicka i bingen``

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av itkoll:

börja med att ladda ner senaste`drivrutiner från ...internet ,,,skivan e bara att skicka i bingen``

Bra att du läser hans inlägg när han tydligt skriver att han INTE får internet?

OT
Försök att installera nätverksdrivrutinen från cd åtminstone, sen därifrån är det enkelt men jag förstår din frustration :/
Försök att dra över installationsprogrammet till din desktop istället för att köra den från skiva o se om det fungerar.

Main : Intel i7 6700K 4.5 Ghz [Fractal Design Kelvin S24 ] | 16 GB DDR4 HyperX 3000mhz | MSI Z170 Pro Carbon | EVGA GTX 1070 SLI | Samsung 840 250 GB | Windows 10 | Corsair Air 540 | EVGA Supernova G2 850W | Dell u3415w + 24" AOC
Htpc / server : Intel G3258 | AMD HD 6850 | 8 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi
Play Raspberry Pi 2 | Retropie