Billigaste acceptabla cpu-kylaren till socket 1366?

Permalänk

Billigaste acceptabla cpu-kylaren till socket 1366?

Hallå!

Behöver en kylare till en i7 920, socket 1366, eftersom jag inte har någon alls. Har inga som helst krav förutom att den måste duga (lika bra som stock-kylare) och inte låta som ett jetplan. Billigaste jag kan hitta är http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/103542-arctic...

Finns det någon billigare? Finns det något sätt att få tag på stock-kylare/annan kylare som passar gratis/billigt tror ni?
Är andra kylare för andra socklar kompatibla med socket 1366? Typ 1155/1156/775?

Mvh
Tobbe

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Hallå!

Behöver en kylare till en i7 920, socket 1366, eftersom jag inte har någon alls. Har inga som helst krav förutom att den måste duga (lika bra som stock-kylare) och inte låta som ett jetplan. Billigaste jag kan hitta är http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/103542-arctic...

Finns det någon billigare? Finns det något sätt att få tag på stock-kylare/annan kylare som passar gratis/billigt tror ni?
Är andra kylare för andra socklar kompatibla med socket 1366? Typ 1155/1156/775?

Mvh
Tobbe

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008748

212 Evo

Kyler bra och låter inget med den medföljande fläkten

Jag är nöjd med den

Permalänk

Tack för svar. Har sett den och att den verkar riktigt bra, men är inte intresserad att lägga mer än minsta möjliga på kylaren. Allt måste vara bättre än stock tänker jag liksom
Vill alltså nedåt i pris, inte uppåt

Jag skulle liksom köpa den här om jag visste att den passade till socket 1366, men det gör den väl inte?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/166139-arctic...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Tack för svar. Har sett den och att den verkar riktigt bra, men är inte intresserad att lägga mer än minsta möjliga på kylaren. Allt måste vara bättre än stock tänker jag liksom
Vill alltså nedåt i pris, inte uppåt

Jag skulle liksom köpa den här om jag visste att den passade till socket 1366, men det gör den väl inte?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/166139-arctic...

Ser inte ut som det.

Köp en EVO så du blir nöjd istället och får en tyst kylare

Permalänk
Medlem

Nu är du bara dumsnål köp en 212:a

Edit:

Skiljer väl bara ~50 spänn om du köper en evo på inet, vi har ju fri frakt där

Edit #2:

Den du länkade först från webhallen kostar 200 spänn med frakt. På inet kostar en 212:a 290 med frakt. De 90 kronorna är väl värda skillnaden.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Hallå!

Behöver en kylare till en i7 920, socket 1366, eftersom jag inte har någon alls. Har inga som helst krav förutom att den måste duga (lika bra som stock-kylare) och inte låta som ett jetplan. Billigaste jag kan hitta är http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/103542-arctic...

Finns det någon billigare? Finns det något sätt att få tag på stock-kylare/annan kylare som passar gratis/billigt tror ni?
Är andra kylare för andra socklar kompatibla med socket 1366? Typ 1155/1156/775?

Mvh
Tobbe

eller så kollar du på en begangnad evo för typ 100 kr. Hade Jag haft min kvar skulle du ha fått den för 100 kr.

Permalänk
Medlem

EVO är en klassiker och enligt Inet säljs den nästan bäst av alla kylare

Pratade med dom när jag skulle välja kylare till min AMD FX 8350

Permalänk
Skrivet av Ainok:

Nu är du bara dumsnål köp en 212:a

Edit:

Skiljer väl bara ~50 spänn om du köper en evo på inet, vi har ju fri frakt där

Edit #2:

Den du länkade först från webhallen kostar 200 spänn med frakt. På inet kostar en 212:a 290 med frakt. De 90 kronorna är väl värda skillnaden.

Kalla mig dumsnål om du vill men vill inte lägga några summor alls på denna dator
Bor i Sthlm, ingen frakt alternativt fri frakt.

Skrivet av Repair:

eller så kollar du på en begangnad evo för typ 100 kr. Hade Jag haft min kvar skulle du ha fått den för 100 kr.

Begagnat kanske är en idé! Kanske någon som fått en stock-kylare över efter de köpt en bättre kylare. Frågan är hur man får tag på dem Tack för erbjudandet ändå

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Vi borde lägga till en ''frågar du ska du ha x'' tråd...

Frågar du ska du ha Ubuntu.

Frågar du ska du ha Define r4.

Frågar du ska du ha 212 evo.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk

Köp 212 EVOn kyler bra för pengarna.
Jag har själv en i7 920 och en 212 EVO och den kyler som tusan.
Så köp den rekommenderas.

Permalänk
Skrivet av Ainok:

Vi borde lägga till en ''frågar du ska du ha x'' tråd...

Frågar du ska du ha Ubuntu.

Frågar du ska du ha Define r4.

Frågar du ska du ha 212 evo.

Ja det vore kanske en idé, letade igenom lite men hittade bara "vad man ska tänka på när man köper nätaggregat", vilket inte riktigt sa till mig vilket det billigaste acceptabla aggregatet är

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Ja det vore kanske en idé, letade igenom lite men hittade bara "vad man ska tänka på när man köper nätaggregat", vilket inte riktigt sa till mig vilket det billigaste acceptabla aggregatet är

Nu pratar vi cpu kylare?

[EDIT]

Såg nu att du hade två trådar uppe, både om billigaste kylaren och billigaste nätaggregatet.

Köp inte det billigaste. Det är det billigaste av en anledning

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av tooobe:

Tack för svar. Har sett den och att den verkar riktigt bra, men är inte intresserad att lägga mer än minsta möjliga på kylaren. Allt måste vara bättre än stock tänker jag liksom
Vill alltså nedåt i pris, inte uppåt

Jag skulle liksom köpa den här om jag visste att den passade till socket 1366, men det gör den väl inte?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/166139-arctic...

Köp bara en hyper 212 evo. Den du har där skulle jag våga säga är sämre än stock.

Permalänk
Skrivet av Ainok:

Nu pratar vi cpu kylare?

[EDIT]

Såg nu att du hade två trådar uppe, både om billigaste kylaren och billigaste nätaggregatet.

Köp inte det billigaste. Det är det billigaste av en anledning

Ja, sorry, blev lite mycket i huvudet med båda trådarna på samma gång
Men det borde finnas en tråd om cpu-kylare också - billigaste, mest prisvärd, bäst - köp de här.

Men tack för alla svar! Ni har _nästan_ övertalat mig att köpa 212 istället

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

212 EVO är grymt prisvärd.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Rätt mig om jag har fel, men ska inte 212 EVO vara väldigt dryg att montera?

Jag har använt denna på ett antal datorer, och den håller tempen på bra nivå och är tyst om man PWM-styr den:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/103542-arctic...

Förutsatt att man inte överklockar då.

Edit: Jo med 212 EVO så blir du tvungen att kladda med backplate och distanser och grejjer, medan Arctic Cooling kylaren sätts fast i originalfästena.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av lord_dubbdäck:

Rätt mig om jag har fel, men ska inte 212 EVO vara väldigt dryg att montera?

Jag har använt denna på ett antal datorer, och den håller tempen på bra nivå och är tyst om man PWM-styr den:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/103542-arctic...

Förutsatt att man inte överklockar då.

Edit: Jo med 212 EVO så blir du tvungen att kladda med backplate och distanser och grejjer, medan Arctic Cooling kylaren sätts fast i originalfästena.

På sockel 2011 är Hyper 212an löjligt lätt att montera. Jag hade heller inga större problem på 1156.

Permalänk
Medlem

Alltså jag säger inte att det nödvändigtvis är SVÅRT, men det är bara onödigt jobb om TS blir tvungen att montera ur moderkortet osv. Speciellt när denne verkar vara ute efter en billig kylare som bara gör jobbet så att de kan få datorn användbar för så liten peng som möjligt. Och då börjar alla rekommendera och till och med tjata om en prestandakylare som kostar 300kr + frakt på billigaste stället. Känns lite onödigt i mitt tycke.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av lord_dubbdäck:

Rätt mig om jag har fel, men ska inte 212 EVO vara väldigt dryg att montera?

Jag har använt denna på ett antal datorer, och den håller tempen på bra nivå och är tyst om man PWM-styr den:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/103542-arctic...

Förutsatt att man inte överklockar då.

Edit: Jo med 212 EVO så blir du tvungen att kladda med backplate och distanser och grejjer, medan Arctic Cooling kylaren sätts fast i originalfästena.

Tack för inputen. Inte så jättesugen på att montera utanför orginalfästena, men får se om det blir 212 Evo eller Arctic kylaren. Någon av dem blir det iaf.

Tack för alla svar

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Alltså jag säger inte att det nödvändigtvis är SVÅRT, men det är bara onödigt jobb om TS blir tvungen att montera ur moderkortet osv. Speciellt när denne verkar vara ute efter en billig kylare som bara gör jobbet så att de kan få datorn användbar för så liten peng som möjligt. Och då börjar alla rekommendera och till och med tjata om en prestandakylare som kostar 300kr + frakt på billigaste stället. Känns lite onödigt i mitt tycke.

det beror på vad han har för chassi, mitt hade ett hål så jag slapp montera ur moderkortet.