Blue Screen pga grafikkortsdrivrutiner, eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

Blue Screen pga grafikkortsdrivrutiner, eller?

Tjenare

Jag har ett problem som uppstod igår natt. Jag hade precis installerat Crysis Wars på datorn och startade det. Då fryser bilden och blue screen kommer fram (0x0000007E) Jag startar om datorn och nu så kan jag inte ens ladda windows för blåskrämen kommer. Jag lyckas 5/10 gånger komma in i felsäkert läge, resterande gånger är skärmen bara svart. Jag har själv försökt utesluta vad det kan vara för något.

Jag installerade om datorn och har nu upptäkt att Blue screen kommer när jag installerar den allra senaste grafikkortsuppdateringen (Geforce GTX480). När jag installerar äldre drivrutiner så får jag gröna pixlar på skärmen men kan ladda windows som vanligt. Grafikkortet och drivrutinen verkar inte köra med varandra dock då datorn inte hittar kortet som ett alternativ på skärminställningar. Dock så finns kortet med på enhetshanteraren men har en triangel framför sig.

Frågan är om det är grafikortet som gjort sitt eller om det kan finnas något annat problem?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Enklaste sättet att utesluta problemet är väl om du avlägsnar den minnesmodul som senast installerades och problemet började uppstå.

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av DjRaven:

Enklaste sättet att utesluta problemet är väl om du avlägsnar den minnesmodul som senast installerades och problemet började uppstå.

Och vad har ett ram minne med grafikkortet att göra?

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av jonas1972:

Och vad har ett ram minne med grafikkortet att göra?

Han har editerat texten sedan mitt svar om du kollar närmare, tidigare nämndes det att han fick en instabil dator till följd av installerat ytterligare nytt 4Gb minne för 3månader sedan.

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

Då ram-minnet inte hade något med mitt andra problem så valde jag att ta bort den delen.