Samsung avtäcker Gear 2 och Gear 2 Neo

Permalänk
Melding Plague

Samsung avtäcker Gear 2 och Gear 2 Neo

Koreanska Samsung smygstartar Mobile World Congress och avtäcker Gear 2 och Gear 2 Neo. I centrum står mer strömlinjeformade designer, längre batteritid och operativsystemet Tizen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut!

Däremot skulle det varit kul att få prova en sån utan att köpa den. Så man vet om det är något värt att ha. Måste kolla om jag har någon polare som har en ^^

Permalänk

Jag skulle uppskatta om någon kunde förklara meningen med smarta klockor för mig? De är inte i närheten av vanliga klockor i stil, men de gör inte speciellt mycket mer än att man kan läsa SMS i klockan?

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Ser spännande ut!

Däremot skulle det varit kul att få prova en sån utan att köpa den. Så man vet om det är något värt att ha. Måste kolla om jag har någon polare som har en ^^

Blev faktiskt också lite sugen, den verkar ju uppenbarligen ganska tålig. Med ett repskydd/plastfilm ovanpå blir det ju ett ganska tåligt litet paket. Det jag undrar mest är om den har aux för ljud. Det verkar ju så men man vet aldrig.
Om den har det är det bra eftersom jag faktiskt har lite svårt för att få plats med ljudkabeln/kontakten som sticker ut när jag cyklar till skolan.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Jag skulle uppskatta om någon kunde förklara meningen med smarta klockor för mig? De är inte i närheten av vanliga klockor i stil, men de gör inte speciellt mycket mer än att man kan läsa SMS i klockan?

Jag brukar använda min som stegräknare.

Permalänk

Synd att man har mekaniska klockor som hobby. Gillar egentligen denna idéen, men skulle aldrig bära en då jag alltid bär andra klockor

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Jag skulle uppskatta om någon kunde förklara meningen med smarta klockor för mig? De är inte i närheten av vanliga klockor i stil, men de gör inte speciellt mycket mer än att man kan läsa SMS i klockan?

Jag hade tänkt ha den på gymmet och på löpingrundan för att hålla koll på statistik (tid, fart, osv) samt byta låt. Tyvärr var ingen av dessa funktioner smidiga: T.ex. för att byta låt fick man navigera sig fram i menyn till musikkontroll, sen kan man byta låt, så man måste avbryta det man håller på med och bläddra i menyn... bara för att bya låt. Jag hade hoppats på fysiska knappar som man kan komma åt mitt under löprundan utan att titta...

Använde den några gånger, sen lade jag undan den och har inte använt den ö.h.t. sedan dess.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Blev faktiskt också lite sugen, den verkar ju uppenbarligen ganska tålig. Med ett repskydd/plastfilm ovanpå blir det ju ett ganska tåligt litet paket. Det jag undrar mest är om den har aux för ljud. Det verkar ju så men man vet aldrig.
Om den har det är det bra eftersom jag faktiskt har lite svårt för att få plats med ljudkabeln/kontakten som sticker ut när jag cyklar till skolan.

Den har bluetooth. Kanske inte passar alla men jag gillar det faktiskt. Hur otroligt skönt att inte behöva dras med en kabel som fastnar i allt. Ljudkvalitén blir däremot lidanden. Men värt det i min ögon. eller öron

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

Jag brukar använda min som stegräknare.

Haha billig och smidig stegräknare.. Men man kanske kan ha någon COOL widget man kan ANPASSA utseendet vilket gör den värdig en vanlig sådan

Permalänk
Medlem

Känns som att Samsung inte riktigt lyckats hitta vad de vill ha ut av sina smarta klockor. Vill man ha en stegräknare etc gör Flex ett betydligt bättre system och vill man ha en klocka är en klocka bättre. Det känns som de försöker kombinera fälten men resultatet blir bara klumpigt. Helt rätt att slopa kameran, men 2-3 dagars batteri i en klocka?

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem

Sänka batteriet med 15mAh, lägga in en tvåkärning processor på 1ghz och samtidigt få ut längre batteritid. Now thats impressive optimization.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

i grund och botten är detta ju samma shit
vart är oled skärmen som alla rykten sa, det hade varit intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Jag skulle uppskatta om någon kunde förklara meningen med smarta klockor för mig? De är inte i närheten av vanliga klockor i stil, men de gör inte speciellt mycket mer än att man kan läsa SMS i klockan?

Jag har en Pebble och en Androidmobil. Med hjälp av en annan app utöver Pebbles egna så kan jag visa vilken apps notifikation som helst på min Pebble, t.ex. så visar SF bios app notifikationer ibland och dessa skulle jag kunna visa på Pebble. Nu gör jag inte det för just SF bio för det känns inte värt men som sagt det funkar för vilken app som helst på telefonen.

Sen är det grymt smidigt att kunna läsa SMS, mail, fb-meddelande osv. på klockan. Givetvis kan jag inte svara på klockan men hela grejen med att kunna låta bli att plocka upp telefonen är grymt smidigt alla gånger man inte måste svara på en gång. Jag är övertygad om att jag sparar ström på det eftersom telefonens skärm annars är en stor strömslukare, Bluetooth drar i jämförelse mindre ström.

Sen att kunna byta låt och pausa musik är ganska värt också, återigen att slippa plocka fram mobilen är helt klart värt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Jag skulle uppskatta om någon kunde förklara meningen med smarta klockor för mig? De är inte i närheten av vanliga klockor i stil, men de gör inte speciellt mycket mer än att man kan läsa SMS i klockan?

då har du inte sätt pebble steel vilket i min mening fasen är en av dom snyggaste klockorna jag sätt!!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Jag skulle uppskatta om någon kunde förklara meningen med smarta klockor för mig? De är inte i närheten av vanliga klockor i stil, men de gör inte speciellt mycket mer än att man kan läsa SMS i klockan?

Precis så är det. Det ät bara en gimmick, totalt poänglös enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Haha billig och smidig stegräknare.. Men man kanske kan ha någon COOL widget man kan ANPASSA utseendet vilket gör den värdig en vanlig sådan

Fick med min på köpet när jag skaffade min note 3, annars hade jag aldrig köpt den

Permalänk
Medlem

Ligger dessa på samma priser som den första så tror jag det blir lika stor flopp För jag kan inte vara den enda som tycker att 2,7k är lite väl mycket?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

De behöver bli mer självständiga innan de blir intressanta för min del. T ex ha egen gps, perfekt på löprundan om man kunde ha både runkeeper och musik i klockan.

Permalänk

Köpte Galaxy Gear, ny på tradera för 1300, bara för att testa. Jag använder den på jobbet, och där tycker jag den fyller sin funktion, inte privat. Varje mail- och kalenderhändelse visas i displayen och klockan vibrerar lätt. Då kan jag på ett ögonblick se vad det rör sig om, hur viktigt det är, när man ex sitter på möten. Andra brukar ta upp sina telefoner och får knappa runt lite och tappar uppmärksamhet under en lite längre tid.
De specade 25 timmarna vet jag inte vad det är. Klockan är på hela tiden under vardagarna, och länkad med telefonen under kanske 10 timmar per dag. Efter fredagen har den 30-40% kvar, och den laddas därför en gång i veckan. Så jobbmässigt är den helt ok, men privat måste det till nåt annat.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Köpte Galaxy Gear, ny på tradera för 1300, bara för att testa. Jag använder den på jobbet, och där tycker jag den fyller sin funktion, inte privat. Varje mail- och kalenderhändelse visas i displayen och klockan vibrerar lätt. Då kan jag på ett ögonblick se vad det rör sig om, hur viktigt det är, när man ex sitter på möten. Andra brukar ta upp sina telefoner och får knappa runt lite och tappar uppmärksamhet under en lite längre tid.
De specade 25 timmarna vet jag inte vad det är. Klockan är på hela tiden under vardagarna, och länkad med telefonen under kanske 10 timmar per dag. Efter fredagen har den 30-40% kvar, och den laddas därför en gång i veckan. Så jobbmässigt är den helt ok, men privat måste det till nåt annat.

Längre tid? Det handlar om sekunder för mig att kolla mobilen vid notifilationer. Vill man ens svara på en notification så måste du ju ändå använda mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Längre tid? Det handlar om sekunder för mig att kolla mobilen vid notifilationer. Vill man ens svara på en notification så måste du ju ändå använda mobilen.

Det han menade var att det är mer diskret på jobbtid att titta på sin klocka än att ta upp en telefon ur fickan och titta på.

Personligen så kanske det inte är så stor skillnad, men vissa kanske finner det oengagerat och nonchalant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ayne:

Jag brukar använda min som stegräknare.

Är det inte billigare att köpa en stegräknare?

Permalänk
Skrivet av Batman:

Längre tid? Det handlar om sekunder för mig att kolla mobilen vid notifilationer. Vill man ens svara på en notification så måste du ju ändå använda mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av KejN:

Det han menade var att det är mer diskret på jobbtid att titta på sin klocka än att ta upp en telefon ur fickan och titta på.

Personligen så kanske det inte är så stor skillnad, men vissa kanske finner det oengagerat och nonchalant.

Mjo, det var lite det jag tänkte på. Dom tar upp sina telefoner med plånboksfodral ur byx- eller innerfickan, knappar runt och kikar. Om man vill svara på en notifikation så får man så klart ta mobilen ja, jag menar bara att man genom att snegla snabbt får ett hum vad det rör sig om. Det kanske bara är en av tio notifikationer som innebär att man behöver agera lite mer.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

T.ex. för att byta låt fick man navigera sig fram i menyn till musikkontroll, sen kan man byta låt

Du vet att du kan skapa genvägar till startmenyn? Från din mobil via Gear manager.

http://img.photobucket.com/albums/v289/Nalu/20140223_153603_z...

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

Fick med min på köpet när jag skaffade min note 3, annars hade jag aldrig köpt den

Nä förstår det

Permalänk
Medlem

Den med Tizen ser onekligen mest intressant ut för att den inte har kamera och den är lättare, samt säker billigare än Android baserade klockorna.
Bra med valmöjlighet och att de inte bara går i Androidfällan.

För övrigt kommer jag aldrig köpa denna typen av produkt, kanske i framtiden när man kan få bra grejer för under 1000 lappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Den med Tizen ser onekligen mest intressant ut för att den inte har kamera och den är lättare, samt säker billigare än Android baserade klockorna.
Bra med valmöjlighet och att de inte bara går i Androidfällan.

Båda dom nya klockorna har Tizen...

/On topic/
Personligen fick jag den första gearen gratis när jag skaffade min note 3 och idag har jag svårt att tänka mej ett liv utan klockan...
Den är perfekt när man vill hålla koll på folk på facebook, det är inte ofta jag svarar där ändå men det är ändå kul att hålla lite koll samma sak gäller mailen, det är perfekt att få reda på direkt i klockan när jag får e-post oftast är det bara något jag inte bryr mej om men när det är något viktigt har jag full koll direkt och kan då sätta mej vid min pc och svara.

Det händer många gånger att när telefonen ringer har jag ingen koll alls på vart jag har telefonen pga att jag klarar mej så pass bra med bara klockan det hände aldrig innan då man alltid hade full koll på var man hade telefonen när man var hemma.
Sen så bättrar faktiskt klockan på batteriet på mobilen då jag inte tänder skärmen så ofta längre heller utan istället använder mej av klockan.

Sen ang batteritid nu använder jag klockan som sagt väldigt intensivt också men jag laddar min klocka varannan dag så 48timmar är inga problem alls vid flitig användning.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Bara 320x320? Minst 2560x1440 borde det vara.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Bara 320x320? Minst 2560x1440 borde det vara.

4K!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Minst.

Visa signatur

Send me out... with a bang.