Testa ett annat grafikkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Dec 2009

Testa ett annat grafikkort.

Så här ligger det till.
Jag har lite problem med föräldrarnas datorn, och jag skulle vilja felsöka GPU:n genom att installerad det i min egna dator. Jag undrar då hur det fungerar med drivruterna. Om jag skulle vilja byta min egna GPU helt och hållet hade jag normalt sätt avistallerat mina nuvarnde drivrutiner och stoppat in det andra grafikkortet. Nu är det ju dock så att jag ska bara byta ut det temporärt. Vad jag då undar är hur det fungerar med drivrutinerna? Måste jag avistallera mina nuvarande, kommer det ske problem annars? Finns det något enklare sätt att gå till väga?

Mitt grafikkort:
Nvidia GeForce GTX 560 Ti
Det jag vill felsöka:
Nvidia GeForce 9800 GT

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

Jag skulle avinstallera drivrutinerna ändå, har blivit ganska tokigt efter att jag bytt mellan Nvidia-grafikkort lite snabbt i min dator en gång då jag inte avinstallerade drivrutinerna först.

Det som hände då var att jag hur lätt som helst kunde köra det andra grafikkortet på de dåvarande drivrutinerna men när jag sedan satte tillbaks det ursprungliga kortet så fastnade jag på "Windows startas" vid varje uppstart.

Min åldrande men rakryggade vapendragare: [Fractal Design Define R3] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [EVGA Geforce GTX 1060 6GB SC OC] ≈ [Intel Core i7 2700K@4.8GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [16GB Corsair Vengeance Pro 2133MHz] ≈ [ASUS Sabertooth Z77] ≈ [Samsung Spinpoint F3 1TB] ≈ [Intel 520 180GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Dec 2009

Okej, då kör jag på det för säkerhets skull. Tack så mycket!

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |