'Anteckningar' med backup?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mumindalen
Registrerad
Maj 2003

'Anteckningar' med backup?

Microsoft Word, som jag använder en del, lagrar en del info i systemets TEMP-mapp medan det rullar. Om datorn hänger sig, så finns senast automatsparade infon kvar i TEMP-mappen. Det är bara starta om Windows och starta upp Word så säger Word att det finns automatsparat material och frågar om man vill öppna och spara det.

Anteckningar (notepad.exe) däremot har ingen sån funktion.

Jag söker ett alternativ till Anteckningar, som har en liknande autosave eller backupfunktion.
Såna egenskaper står sällan angivna i specen för dom många alternativ som finns, så jag söker personliga erfarenheter här istället.

Tack på förhand för alla former av tips
/T

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av TomKe:

Microsoft Word, som jag använder en del, lagrar en del info i systemets TEMP-mapp medan det rullar. Om datorn hänger sig, så finns senast automatsparade infon kvar i TEMP-mappen. Det är bara starta om Windows och starta upp Word så säger Word att det finns automatsparat material och frågar om man vill öppna och spara det.

Anteckningar (notepad.exe) däremot har ingen sån funktion.

Jag söker ett alternativ till Anteckningar, som har en liknande autosave eller backupfunktion.
Såna egenskaper står sällan angivna i specen för dom många alternativ som finns, så jag söker personliga erfarenheter här istället.

Tack på förhand för alla former av tips
/T

Kanske onenote?

Skickades från m.sweclockers.com

Laptop: ASUS UL30VT CPU: Intel SU7300@1,9 GHz (stock 1,3 fabriksklockad till 1,7) GPU 1: Nvidia GeForce G210m @ 750/850 (stock 606/790) GPU 2:Intel GMA X4500MHD (växlingsbar grafik) RAM: 4 GB SSD: Crucial M4 128 GB OS: Windows 8.1 PRO N med fungerande växlingsbar grafik
Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbaka

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Pellepelikan:

Kanske onenote?

Edit: vill förtydliga att jag inte tänkt mig en dryg ton i mitt meddelande utan att det bara är ett förslag. Dock kanske du vill ha ett fönster och inte helskärmsläge.

Skickades från m.sweclockers.com

Laptop: ASUS UL30VT CPU: Intel SU7300@1,9 GHz (stock 1,3 fabriksklockad till 1,7) GPU 1: Nvidia GeForce G210m @ 750/850 (stock 606/790) GPU 2:Intel GMA X4500MHD (växlingsbar grafik) RAM: 4 GB SSD: Crucial M4 128 GB OS: Windows 8.1 PRO N med fungerande växlingsbar grafik
Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbaka

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Ska du bara skriva text så varför inte Notepad++ det finns autosaveplugin till den.
https://sites.google.com/site/fstellari/nppplugins
Annars så är det ju inte direkt normalt att en dator kraschar när du skriver text, det tyder på nått allvarligt problem om den är så pass instabil för det ärju inte direkt tung last.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2009

Håller med pellepelikan, OneNote är grymt, så sparar man i onedrive så har man en OneNote klient i onedrive dessutom

ASUS P9X79 | RX 580 | Corsair DDR3 XMS3 8x8Gb | Intel I7 3820 | 2x Samsung 840 Pro 256Gb + 1 Intel 520 256 + 1 Crucial M500 256Gb
DELL XPS 15 | I7 | 512GB | 16GB ram | 4K EYEFINITY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Själv gillar jag Evernote, men då är det inte enbart en simpel textredigerare.

http://evernote.com

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Ja anteckningar kör man väl i Google Keep, OneNote, Evernote eller någon av de miljoner kloner till dessa. Då får du det på alla dina enheter.