Inget ljud i fullskärm, men i fönsterläge..!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2006

Inget ljud i fullskärm, men i fönsterläge..!

Först och främst: skriver i grafikkortsavdelningen för att jag kör ljudet genom grafikkortet. Är jag helt fel ute då? Ändra gärna!

Nå. Skulle spela Deus Ex: Human Revolution (inte Director's Cut) och fick problem med ljudet. Det är ljud direkt när jag startar spelet, under splash screensen, men efter kanske sissådär fem sekunder så bryts ljudet tvärt, alltid efter lika lång tid, även om jag frenetiskt trycker mig förbi splashsen.

Efter mycket om och men upptäckte jag att jag får ljud när jag kör i windowed mode, något jag av diverse anledningar inte föredrar att göra. Har även provat Borderlands 2 och Dishonored, vilka fungerar som dom ska. Dark Souls har börjat bete sig precis som Deus Ex: HR och jag måste köra det i windowed för att få ljud. Som alltid när det blir något sånthär så fungerade det bra för ett tag sen. Dark Souls i alla fall, upptäckte problemet när jag installerade om Deus Ex i förrgår.

Det jag utan resultat har försökt med är att ändra runt på ljudkvalitén i Windows (8.1) inställningar, stänga av alla andra ljudkällor i inställningarna (alltså Realtek) - något som har hjälpt mig förr när jag haft liknande problem, men nu är bara grafikkortets ljudkälla igång -, ändra från 5.1 till stereo (även om jag faktiskt FÅR ljud, bara att det prompt försvinner), installera äldre ljud- och grafikkortsdrivrutiner, googlat, beklagat mig inför vänner, ignorerat problemet följt av att starta om spelet ett dussin gånger i rad m.m. m.m.

Att jag faktiskt får ljud en kort, kort stund och att det fungerar bra i fönsterläge tycker jag är jättekonstigt. Vad finns det kvar att prova på liksom? Grafikkortet är ett Asus GTX670 mini som är kopplad till en receiver som är kopplad till en TV.