Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

hjälp vid fläktar

Hejsan är på jakt efter 2x 140mm fläktar samt 1x120 mm men har ingen större koll om vilka jag skall köpa, bryr mig inte så speciellt mycket om ljudet mest att dom flyttar luft. Vill helst att dom med normal fästning har vart med om jävulska fäst annorningar. .

Hade gärna uppskattat om jag fick några olika förslag på fläktar så jag kan välja på några. 

Tack på förhand! 

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2005

Mina 120 mm-favoriter är, utan tvekan, Arctic F12-fläktarna. Finns i lite olika varianter, där PWM-versionen med 4-pinnar är den jag föredrar eftersom den förutom att vara billigast (typ 50 spänn) ju är kompatibel även med 3-pinnarsanslutningarna och därför täcker in allt man kan tänkas vilja få den att göra.

Förutom det utmärkta priset så är det en kvalitetsprodukt som flyttar bra med luft, är väldigt tyst av sig, och väsentligen bättre än t.ex. den fåniga 250-kronors Noctua-fläkt jag köpte till min gamla dator för ett antal år sedan.

Arctic har även motsvarande 140 mm-fläktar, då F14-serien, men de har jag inte laborerat så mycket med. Men jag vet att de är prisvärda också.

/Joakim