Antec Khüler h2o 620 oljud + Fläktkontroll alternativ?

Permalänk
Medlem

Antec Khüler h2o 620 oljud + Fläktkontroll alternativ?

Tjenare!

Jag har haft en Khüler h2o 620 ett tag och har varit tvungen att använda mig av en magnet
för att få stålkulan inuti att sluta rastla då och då men på senaste tiden har det blivit hemskt
mycket värre. Garantin tog precis slut och att skicka in den till Antec skulle kosta lika mycket
som att köpa samma kylare igen eftersom de inte står för frakten..

Oljudet låter som att en stålkula studsar runt inne i pumpen och absolut vägrar att sluta, man
har försökt med magneter men de hjälper inte längre och man har försökt skaka på den så alla
luftbubblor hamnar i kylaren istället men det fungerar inte längre, samma sak med magnet tricket,
så jag har ingen aning vad som kan fixa problemet.

Det andra jag undrade var om det fanns ett sätt att koppla ihop 3-4+ fläktar till samma enhet
och använda en port på moderkortet för att styra respektive fläktar genom mjukvaran på datorn?

Moderkorts chassi fläkt port 1 --> Enhet 1 <-- 3-4+ fläktar.

Jag antar att det inte är säkert att koppla 3-4 fläktar till samma port med en splitter på moderkortet.
Annars får det bli en fläktkontroll eller fläkthub.

Tack i förväg!

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har samma problem. Jag kommer nog kasta slutna vattensystem åt h-vete till de löser såna här enkla grejer. Man ser trådar var och varannan dag om att pumpjäveln rasslar eller liknande.

Nästa kylare blir luft. Presterar bättre och är tystare. Ångrar mitt köp av Kühler 620.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Philip.F:

Tjenare!

Jag har haft en Khüler h2o 620 ett tag och har varit tvungen att använda mig av en magnet
för att få stålkulan inuti att sluta rastla då och då men på senaste tiden har det blivit hemskt
mycket värre. Garantin tog precis slut och att skicka in den till Antec skulle kosta lika mycket
som att köpa samma kylare igen eftersom de inte står för frakten..

Oljudet låter som att en stålkula studsar runt inne i pumpen och absolut vägrar att sluta, man
har försökt med magneter men de hjälper inte längre och man har försökt skaka på den så alla
luftbubblor hamnar i kylaren istället men det fungerar inte längre, samma sak med magnet tricket,
så jag har ingen aning vad som kan fixa problemet.

Det andra jag undrade var om det fanns ett sätt att koppla ihop 3-4+ fläktar till samma enhet
och använda en port på moderkortet för att styra respektive fläktar genom mjukvaran på datorn?

Moderkorts chassi fläkt port 1 --> Enhet 1 <-- 3-4+ fläktar.

Jag antar att det inte är säkert att koppla 3-4 fläktar till samma port med en splitter på moderkortet.
Annars får det bli en fläktkontroll eller fläkthub.

Tack i förväg!

Har för mig att jag hade något liknande problem när jag köpte min 620 för en herrans massa år sen. Vred bara på pumpen 90 grader så slutade det.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag har samma problem. Jag kommer nog kasta slutna vattensystem åt h-vete till de löser såna här enkla grejer. Man ser trådar var och varannan dag om att pumpjäveln rasslar eller liknande.

Nästa kylare blir luft. Presterar bättre och är tystare. Ångrar mitt köp av Kühler 620.

+1, Blev lika less på skiten, köpte ett 212 evo istället och fick bättre resultat :/

Skrivet av apelipell:

Har för mig att jag hade något liknande problem när jag köpte min 620 för en herrans massa år sen. Vred bara på pumpen 90 grader så slutade det.

Jo det löste det första problemet man hade....ett tag. Sen började rastla så man försökte få bukt med det med magnet tricket, och nu rastlar det vad man än gör.

Tack för förslaget ändå

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M