Internet med "humörsvängningar" - HJÄLP!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Internet med "humörsvängningar" - HJÄLP!!

Hej! Jag har för ca 1 år sen beställt en dator ifrån Komplett.se. Det fungerade ungefär som det skulle tills 6 månader sen, då började jag få väldigt mycket packet loss (>90 %) så efter en del meckande bestämde jag mig för att åka ner till Malmö och lämna in den. Fick tillbaka den en vecka senare med nytt moderkort och problemet var löst fram tills kanske 1 månad sen då de började krångla igen.

Just använder jag mig av ett Asus moderkort P8Z77-V LX.
Jag har varit i kontakt med deras kundsupport säkert ett 15 talsgånger nu och spenderat nästan 2h över telefon med dem.
Jag har bland annat:

• Återställt moderkortet

• Uppdaterat BIOS

• Uppdaterat nätverksdrivrutinerna på kortet

• Och givetvis sett till att det är min dator som orsaker det och inte nätverket

Så, liknande problem uppstod alltså två gånger, denna gången är det lite annorlunda. Efter varje start så har jag 100 % packet loss i ca 3 minuter efter det fungerar det bra men hastigheten är bara 1/3 av vad den borde vara och jag har en del problem med mina DNS inställningar ibland (komma till sidor kan vara svårt första gången) samt att det ibland dyker upp en del packet loss imellanåt.

Frågan är om det är moderkortet som orsakar det eller om det kan vara något annat? Dem på support föreslog att jag skulle lämna in den igen.
Detta kommer innebära upp mot 14 dagar utan dator & ca 4hs körning så det är något jag vill undvika så långt det går...

Operativsystem: Microsoft Windows 7 Home Premium (64 bits) fullt uppdaterat
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-3770K CPU @ 3.50 GHZ 3.50 GHz
Processorkylare: Intel Standard (antar jag? - temp ligger på runt 30 C)
Moderkort: ASUS P8Z77-V LX
Minne: Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT - 16GB kit (8GBx2), Sport,1600MHz, 1.5V, CL9-9-9-24
Grafikkort: Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA
Hårddisk: Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" BULK
Nätaggregat: XFX ProSeries Core Edition 650W PSU - ATX 12V V2.31, 80 Plus Bronze, Standard, 2x 6pin -PCIe, 2x 6+2pin PCIe, 8x SATA

Övrig kylning: 3x80mm ?
Övriga komponenter: 4 Samsung DVD Writer, SH-224BB
Temperaturer: 60C processor med full belastning, kring 28C i lådan

All hjälp uppskattas något oerhört mycket.
Tack i förväg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Har du provat formatera och ominstallera windows? Kan ju va någon skadad fil (virus) som laggar ner datorn.

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus VII Hero. Processor Intel I7 4790K. Med kylare Noctua NH-D15.Grafikkort Asus Strix 970.SLI.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance pro 2133 mhtz.Skärm. Asus VG248QE.
Asus frontbase.Asus sli brygga med belysning.2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.