Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NiftyNips:

Är det inte en fördel att Windows 8.1 är snabbare, ger bättre FPS i spel och rullar på smidigare/jämnare? Det är alltid strul när ett nytt operativsystem rullas in, Windows 7 var inget undantag.

Som jag sa för en liten stund sedan, det finns inga benchmarks som med tillförlitligt resultat visar att windows 8.1 ger bättre prestanda i spel än i windows 7. Jag säger inte att det är ett dåligt val, jag säger bara ifrågasätter varför windows 8 skulle vara det självklara valet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MhoKaY:

Windows XP är 13 år gammalt och fortfarande aktuellt med support från MS fram till den 8 april 2014 och är fortfarande ett bra OS för många arbetsplatser.

Ett system som inte längre får säkerhetsuppdateringar inom en väldigt snar framtid är inte ett bra OS någonstans, däremot kan det vara ett nödvändigt ont för vissa arbetsplatser för att något program eller system kräver det.

Citat:

Beror inte riktigt på hur duktig man är som användare hur utvecklarna har skapat det.

Hur många buggar ett operativ drabbas har beror så klart på utvecklare av operativet men även drivrutiner och programmen som körs i det.
De flesta problem som uppstår är dock handhavande fel, och hur många sådana en användare "drabbas av " är direkt relaterat till hur duktig denne är.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BrutalSwede:

Tror inte gränssnittet blir bättre hur duktig man än är...

W8/8.1 har det mest användarovänliga gränssnittet jag sett på länge. Det blir ju bara värre av att det är designat för petskärmar. #Framtiden är inte petskärmar.

Vilket du ju inte ens behöver titta på om du inte vill då du ju kan logga in till skrivbordet med en gång!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Ett system som inte längre får säkerhetsuppdateringar inom en väldigt snar framtid är inte ett bra OS någonstans, däremot kan det vara ett nödvändigt ont för vissa arbetsplatser för att något program eller system kräver det.

Med det sagt så är även Windows 7 & 8.1 då båda inom en "snar" framtid (vad som nu avgör ett tidsperspektiv) inte heller kommer att få några uppdateringar till förmån för Windows 9, 10, 11 osv

Det hänger inte på ifall de får uppdateringar längre eller inte som avgör ifall det är ett bra OS, ett stabilt OS behöver inga uppdateringar och XP är tillräckligt stabilt

Permalänk
Medlem

Snabbare eller inte, men Windows 7 är i alla fall snyggare att titta på om nu det visuella är viktigt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Eftersom du redan sitter på Windows 7, nja, jag skulle inte byta.

Permalänk

Inte haft problem med 8.1, tänk dock på att ställa in lite saker, tex default program för jpgs (så att inte metro appen öppnar) och boot to desktop.

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64