vilka delar bör ersättas och varför kraschar CS.GO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jan 2011

vilka delar bör ersättas och varför kraschar CS.GO

Hej på er.

Köpte en begagnad dator för 3500:- men jag är inte helt nöjd. Har därför bestämt mig för att ersätta dem 2 sämsta delarna i datorn...Ber därför om hjälp, vilka delar tycker ni att jag byta ut? Spelar inte jättekrävande spel så något GTX760 behövs väl inte...men jag vill iaf att CS:Go och d2 ska flyta på hur bra som helst.

När jag väl är igång kan jag väl också passa på att fråga er varför mitt CS:GO kraschar. Det som händer är att det uppstår något sjukt konstigt ljud och sedan kraschar spelet. Inga program fungerar och så fort jag startar upp något program så som Chrome, CS, etc så "svarar" det inte och stängs ner direkt. Jag kan alltså göra allting som vanligt bara att programmen inte svarar. Efter omstart fungerar allting som vanligt igen innan CS:GO kraschar igen....
CPU:fläktarna ligger på cirkus 45 grader vi spel. Jag har tankar dem senaste drivrutinerna (iaf till graffekortet) & grafiktemperaturen vet jag faktiskt inte vad den ligger på. Datorer är inte min spetskompetens så jag får ursäkta...

Spelar f.ö dota2 (som flyter på HELT ok) samt CS:GO som flyter på lite sämre än väntat...

SPECCCCCs;

Processor:
AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz (4 kärnor)

Internminne:
6Gb RAM

Grafikkort:
AMD Radeon HD 6770 1024Mb

Hårddisk:
En Intel SSD flashdisk på 80 Gd
En vanlig hårddisk på 160 Gb

CD/DVD:
DVD-RW enhet

Kabinett:
Cooler Master

Moderkort:
ASUS M4N68T

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Det räcker med en tråd om detta.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud