Blue screen på dator från Greattech

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Blue screen på dator från Greattech

Tjenare!

Har en polare som är inte världens kunnigaste om datorer och han har precis köpt en från Greattech utan operativsystem.
Jag lånade såklart ut min lilla CD skiva som han använde för att installera Win 7 64bit versionen på sin dator med. Han hann inte slutföra allt innan LANet och fick avbryta. Under LANet så hjälpte jag honom med att fixa resten och allt gick på utan problem och han kunde logga in.

Vi stoppade in skivan som tillhörde till moderkortet för basic drivrutiner och den började att installera. När jag kom tillbaka för att kolla upp hur det gick så kunde jag inte få någon bild och var tvungen att starta om datorn. När jag väl loggade in igen så fick jag en error ruta som sa att datorn fått en blue screen.
Jag sket i det och installerade resten av drivrutinerna för grafikkortet och moderkortet.

Allt gick på som vanligt ett litet tag men nu får han blue screens då och då. Den nyligaste fick han precis när han startade datorn och det enda han får upp på skärmen är det här,

Skulle uppskatta all hjälp så att jag kan hjälpa honom lösa problemet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Googlade lite på "Verifying DMI Pool Data..."

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Testa felsäkert läge och ominstallera samtliga drivrutiner som följde med på moderkortets CD. (För det låter som nåt kan ha gått galet under installationen med tanke på svartskärm/error message du fick vid reboot.)

Annars - börja om på ruta ett med ny windows installation.

Råkar förresten din kompis gilla FTB Minecraft? Tror jag kan ha mött honom på bussen i morse i så fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Sondmat:

Googlade lite på "Verifying DMI Pool Data..."

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Testa felsäkert läge och ominstallera samtliga drivrutiner som följde med på moderkortets CD. (För det låter som nåt kan ha gått galet under installationen med tanke på svartskärm/error message du fick vid reboot.)

Annars - börja om på ruta ett med ny windows installation.

Råkar förresten din kompis gilla FTB Minecraft? Tror jag kan ha mött honom på bussen i morse i så fall.

Tack så mycket för hjälpen, vi ska pröva att ominstallera hela OS. Han är ny på Minecraft så tror nog att det inte är han

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Jäkligt lustigt, mötte nämligen en grabb på bussen på väg till greattech med sin dator för att den bluescreenade. Jäkligt udda!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Sondmat:

Jäkligt lustigt, mötte nämligen en grabb på bussen på väg till greattech med sin dator för att den bluescreenade. Jäkligt udda!

Haha, världen är liten men han beställde tyvärr datorn och fick den skickad hem till sig