"någonting" äter upp RAM mellan varven - tips på loggprogram.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

"någonting" äter upp RAM mellan varven - tips på loggprogram.

Hej Alla,

Var och varannan dag kommer jag tillbaka till datorn och den är helt obrukbar (reagerar inte på ctrl+alt+del). Jag kan se på min spelkontroll att minnet utnyttjas till 99%. Enda lösningen är att starta om datorn. Jag har läst någonstans att Nvidias Shield-drivrutin kan åstadkomma detta, men jag skulle gärna vilja se exakt vilket program det är i mitt fall.

Fråga: finns det nåt program (kanske som följer med Windows?) som kan ligga i bakgrunden och logga minnesanvändande till en fil i realtid?

FD Define S | Gigabyte Z97X-Gaming G1 | Intel Core i7-4790K @ 4,7 GHz | Nocctua NH-D15S | Corsair 32GB DDR3 VENGEANCE PRO @ 2400MHZ | Asus Strix GTX1080 (A8G) | Samsung SSD 850 EVO 500GB (system) | Samsung SSD 840 EVO 500GB (spel) | Seagate Barracuda 2TB (data) | Evga SuperNOVA G3 850W | Windows10 Pro x64 | Asus PG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Du har möjligen ingen skadlig kod liggandes på datorn som segar ner den? Har du scannat med ett virusskydd? Ifall du har ett gratisskydd så ladda ner en typ 30 dagars trail skydd så du får tillgång till alla nya koder och de senaste uppdateringarna och så scannar du hela datorn. Dessa typ AVG Free Antivirus är bara skit ifall du frågar mig, släpper in mer än vad de blockerar..

Detta behöver dock inte vara problemet. Kan vara att du har mycket program liggandes också. Har du funderat att möjligen göra en säkerhetskopiering på allt viktigt och nuka hårddisken? Starta om datorn på fabriks inställningar kan vara förbannat skönt till och från.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Prova Performance Monitor, finns i windows

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gnesta
Registrerad
Apr 2012

System Explorer är också bra för att hålla koll på vad programmen i datorn har för sig, hur mycket minne dom använder m.m.

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W