Windows botar inte efter ny processor å moderkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Windows botar inte efter ny processor å moderkort

Uppgradera datorn från AMD phenom2 965 till z87-G45 Gaming å 4670k. Den sista raden som laddas när jag startar upp datorn i safe mode, innan datorn startas om är typ PCIeATI.sys. och det är alltid där den startar om.
Kan det vara gamla drivrutiner som spökar? men tror inte det. för jag har installerat drivrutinerna som följde med på skivorna, å det gamla systemet har inge problem att starta upp.
Har testat attt byta å flytta runt ramminnena.
bytt grafikkort.
Använder mej av Intels standard kylare, medans jag väntar på de nya kylarfästena.
provat att ruska om å sätta tillbaks kontakterna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

man måste installera om windows om man byter moderkort och jag skulle rekommendera att köra drivrutinerna direkt från tillverkaren istället för de som är på skivorna

Speldator: Intel core i5 3570k 4,2GHz@1,128V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

okej. tack för snabbt svar =D får fixa det i morgon =D Ska komma ihåg att fixa alla drivrutiner på usb först