[D3] Vilka builds kör ni med post-patch?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2011

[D3] Vilka builds kör ni med post-patch?

Hej,
Jag tänkte vi kunde starta en tråd där vi kan samla buildsen som vi använder oss utav nu i nya patchen. Då jag kan tänka mig att många (som jag själv) är lite kluvna på vilken build som funkar bra och inte?

Skärm: QNIX QX2710 2560x1440p@ 120hz CHASSI: Fractal Design R4 MOBO: MSI Z87 G-45 CPU: Inte Core i5 4670k @ 4.4ghz MINNE: HyperX 8gb 1600 mhz CPU COOLER: Corsair A50 GPU: 2x R9 290x Sapphire/Gigabyte LAGRING: Kingston 120 SSD Samsung 500gb

"U can't ride two horses with one ass"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Jag har endast lirat i en timme eller två men fick för mig o "bygga" en Fire build inspirerad av gamla Melee Wizarden. Funkar helt okej tycker jag men som sagt, inte lirat så mycket mer än en timma på Torment IV.

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#WPhdSO!TZg!acbcZ...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/269...

Finns det något bra sätt att "räkna på" om min tDPS skulle öka av att använda Ignite istället för Force Wep på Magic Weapon?

Edit: Wizard build för Chest runs http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#iXZjSO!XWY!YaYYb...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

Jag testade witch doctor i nya patchen igår. Körde 2h skorn och körde

firebats utan mana channelkostnad,
spirit barrage med manitou
wall of zombies med taunt
zombiedogs med fire dmg
gargantuan med psn dmg
och den sista bytte jag om lite. Testade med stygians och spirit walk.

Passiva:
Gruesome feast så cooldown på wall of zombies går ner.
Den som gör att man får 5% chans att spawna stygians.
Den som gör att man får 20% med skada men 30% högre manakostnader.

Det som är bra är att firebats gör att man inte blir mana starved(passiv 3 nersida borta), man tar inte mycket stryk tack vare minions och taunt på zombie wall. Manitou och minions hjälper till att döda strömobs.

En fajt ser ut ungefär såhär. Lägg manitou. Spring nära mobsen. Lägg wall of zombies. Starta firebats. Saker dör

Aldrig kört en wd-build som va så skön som denna. Har inte så bra gear så testade inte några högre svårigheter än torment 1. På master flöt det på riktigt gött. Men framförallt var builden riktigt kul att köra.

Geforce 670 | Intel 320 Series 160GB OEM | Intel Core i5 2500K
Corsair 8GB (2 x 4GB) 1600MHz XMS3 | Fractal Design Newton R2 650W

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Timrå
Registrerad
Feb 2002

Spelade lite i förrgår kväll och igår kväll och kom fram till några snabba builds på min Monk och Barbarian iaf.

Barbaren vart min builds så här: Whirlwind & Rend build
Min taktik är slå upp Frenzy till 5 stacks och whirlwindar så mycket jag kan och håller rend uppe på alla, avbryter Whirlwind lite då och då för att refresha Frenzy stacks samt använder Overpower.
Min Overpower slot är lite av ett wildcard, kan sätta in lite vad jag känner, ibland kör jag med Threatening Shout för lite mer survivability.
Funkar ganska bra för mig, testade runt på Torment 2-3.

Monken är inte lika ösig men ganska rolig att spela på ändå.
Min build är: Stun/Shield spammer.
Min taktik är att generera så mycker spirit jag kan för hålla mobsen stunnad med Lashing Tail Kick, på tuffare motstånd så spammar jag Mantra of Healing (hålla mantra skölden uppe 24/7 och bränna spirit fort för hp genom transcendens runan) och försöker få in nån Lashing Tail Kick ibland för stuns.
Körde på Torment 4 igår och klarade mig hyfsat med tanke på att jag fortfarande kör Dual-wield.
Ska jag gå högre och mer safe så blir det nog fixa en bra sköld.
Tänkte testa att slänga på min en sköld och byta ut Lashing Tail Kick till Cyclone Strike för leka "tank" i party-runs på hög torment.

Witch doctorn har jag inte hittat någon build jag trivs med ännu och det är ändå min karaktär med bäst gear :-/
Körde firebats innan patchen men nu vill jag gärna inte ha mobsen så nära inpå mig

Har inte lyckats spelat några längre stunder ännu men jag gillar verkligen nya patchen
Ser fram emot RoS när AH är borta och ny fräsch gear, det gäller bara att levla paragon levels nu och förbättra min spelstil/builds inför expansionen.
Kom gärna med förslag på vad jag kan förbättra osv.

[ASUS Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700k@4.5GHz | 16Gb DDR4 | GeForce GTX 970 | Custom Loop Vattenkylning]
Det heter DATOR, inte DATA!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2011

Jag kan ju tillägga att Wizarden är ganska kul att spela, just nu kör jag -frozen orb build
och den plöjer ner precis allt i T5. Desstu bättre med en pullmonk

Skärm: QNIX QX2710 2560x1440p@ 120hz CHASSI: Fractal Design R4 MOBO: MSI Z87 G-45 CPU: Inte Core i5 4670k @ 4.4ghz MINNE: HyperX 8gb 1600 mhz CPU COOLER: Corsair A50 GPU: 2x R9 290x Sapphire/Gigabyte LAGRING: Kingston 120 SSD Samsung 500gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Jag testade Melee Wizard med +range och +dmg

1. Diamond Armor +prot
2. Magic Weapon med +dmg
3. Shield med +allres
4. Familiar med +dmg
L. Spectral Blades med +range
R. Bubble med +dmg / Blizzard med +dmg

Blur, Evocation och någon mer jag inte minns

Skrivet av Lagun:

Jag kan ju tillägga att Wizarden är ganska kul att spela, just nu kör jag -frozen orb build
och den plöjer ner precis allt i T5. Desstu bättre med en pullmonk

Länk? Behöver något bättre än det jag har tror jag

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Mocka:

Jag testade Melee Wizard med +range och +dmg

1. Diamond Armor +prot
2. Magic Weapon med +dmg
3. Shield med +allres
4. Familiar med +dmg
L. Spectral Blades med +range
R. Bubble med +dmg / Blizzard med +dmg

Blur, Evocation och någon mer jag inte minns

Länk? Behöver något bättre än det jag har tror jag

Samma build som jag kör. Går att köra Arcane Destruction på Archon istället.
Frozen Orb är nog bästa builden i nuläget. Vissa kör glaskanon istället för arcane dynamo men du skuter ju ändå electrocute 3-5ggr för o få AP så då e det najs damageboost på första "orben".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av DOGE:

Frozen Orb är nog bästa builden i nuläget. Vissa kör glaskanon istället för arcane dynamo men du skuter ju ändå electrocute 3-5ggr för o få AP så då e det najs damageboost på första "orben".

Japp det är den builden jag kör, dock med glasscannon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av DOGE:

Tack, ska testas hemma
Synd att jag inte kan länka min profil nu.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Ska nog ta o prova tDPS på Ghom senare idag o jämföra Arcane Dynamo vs Glass cannon vs Cold blooded för denna builden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av DOGE:

Ska nog ta o prova tDPS på Ghom senare idag o jämföra Arcane Dynamo vs Glass cannon vs Cold blooded för denna builden.

Din Familiar rune förvånas jag dock lite över. Är det för boss battles?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Mocka:

Din Familiar rune förvånas jag dock lite över. Är det för boss battles?

Nope, den proccar freeze nästan hela tiden. Inte provat med sparkflint men känner inget behov av mer dps. Försöker snarare hitta mer LoH o LPS så jag kan lira effektivt utan LS.

Här fick jag builden http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/9887878983

Trädvy Permalänk
Forumledare
Geeks Gaming
Registrerad
Jun 2005

*trådtitel uppdaterad*

Tänk på att vara tydlig och beskrivande i titlarna så alla kan se vad tråden handlar om. Ta en halvminut och fundera nästa gång, ok?

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Gaming Discord - Mötesplatsen för gamers | Medlem i Skyttegrav.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av DOGE:

Nope, den proccar freeze nästan hela tiden. Inte provat med sparkflint men känner inget behov av mer dps. Försöker snarare hitta mer LoH o LPS så jag kan lira effektivt utan LS.

Här fick jag builden http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/9887878983

Aha den är såpass bra ändå? Najs

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2008

Ingen som spelar med Demon Hunter? Plockade upp spelet efter nya patchen igår, och märkte hur brutalt dålig min föregående build var. Hade gärna tagit emot lite tips!

Intel Core i7-4770K 3,5 GHz | Asus Radeon R9 280X 3 GB DirectCU II TOP | Asrock Z87 Extreme6 | EVGA Supernova 750 G2
8 GB Crucial Ballistix Elite 1600 MHz | Corsair Carbide Air 540 | Samsung Syncmaster S23A700D | Ducky Shine 3 | Mionix Castor

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Med risk för att vara negativ så har väl DH alltid varit den sämsta klassen alla kategorier?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av DOGE:

Med risk för att vara negativ så har väl DH alltid varit den sämsta klassen alla kategorier?

Nah, DH och wizzard var kungar i början innan de höjde reparationskostnaderna eftersom de var de enda som hade en chans att döda något i act3/4, men efter det måste jag nog tyvärr hålla med dig att DHs utan extrem gear är rätt meh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2008

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kaosmo-2245/hero/71018

Min Barb HoTa build, med enbart furious charge/warcry som generator.

Galet mycket skada vid farming men värdelös mot bossar eller få monster, behövs en grupp 5+ att slå på för att ha tillräckligt med fury.

Superstition som passiv är bättre än vad man tror, vid låg fury brukar ja stå i poison/fire nån sekund ger bra med fury crittar 2 miljoner per slag.

Behövs en del life on hit för att fungera, speccat fullt i det via paragons.

Asus P6T / i7 920 C0 @ 4.0ghz / MSi GTX 780 / 12gb OCZ Gold XTC / Coolermaster Silent Pro M700

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av DOGE:

Skrivet av lanbonden:

Nah, DH och wizzard var kungar i början innan de höjde reparationskostnaderna eftersom de var de enda som hade en chans att döda något i act3/4, men efter det måste jag nog tyvärr hålla med dig att DHs utan extrem gear är rätt meh.

Det kändes fruktansvärt lovande inför framtiden...

Intel Core i7-4770K 3,5 GHz | Asus Radeon R9 280X 3 GB DirectCU II TOP | Asrock Z87 Extreme6 | EVGA Supernova 750 G2
8 GB Crucial Ballistix Elite 1600 MHz | Corsair Carbide Air 540 | Samsung Syncmaster S23A700D | Ducky Shine 3 | Mionix Castor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Wifi:

Det kändes fruktansvärt lovande inför framtiden...

Levla upp en ny karaktär, och låt DH vänta

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Dennisen:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kaosmo-2245/hero/71018

Min Barb HoTa build, med enbart furious charge/warcry som generator.

Galet mycket skada vid farming men värdelös mot bossar eller få monster, behövs en grupp 5+ att slå på för att ha tillräckligt med fury.

Superstition som passiv är bättre än vad man tror, vid låg fury brukar ja stå i poison/fire nån sekund ger bra med fury crittar 2 miljoner per slag.

Behövs en del life on hit för att fungera, speccat fullt i det via paragons.

Kör något liknande.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/CookieMonsta-2217/hero/286...

Klarar mig bra i mira runs t6. men som du sa så är det skit med för få monsters.

Ta en titt på merciless assault på furious charge (träffar du 5 monster så kan du charga direkt igen)

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Jag gör tvärtom och tänker börja lira min DH. Gillar inte när det känns "för lätt" att spela, vill ha lite utmaning (vilket jag borde få med tanke på att den har riktigt dåligt gear).

Du har redan tackat ja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Mar 2005

gillar att lira pullmonk build. Men finns ju för dålig dps i pubs. Så blir wave istället.

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#bcglOj!XcW!bcacb... (Dock ska nog saker ändras, familiar ska nog bort.)
Har 166 AP, känns skönt att kunna spamma frozen orb

Har dock varit tvungen att lira lite monk för att tanka mobs, brist på dem i min friendslist.

Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2007

Spelar DH, den funkar just nu, den rockade hårt innan patchen men nu är det lite skillnad, kommer kolla över build och så snart tror jag.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Farnstrom-2534/hero/768351
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#aRTSkl!dYe...

men ska kolla över hur builden ser ut som sagt, bara tagit lite tid och spela några timmar för att känna av patchen och se vad som förändrats.

troligen kommer denna build testas senare idag, se om den är intressant
http://us.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#URdTVj!Yec...

|Dator: |NZXT Source 340 | Intel i5 6600K @4.6Ghz : Asus Z170 Pro Gaming Aura : HyperX Fury DDR4 2x4Gb @ 2133Mhz : Asus 1060 Strix OC : OCZ TL100 240GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Hzup:

gillar att lira pullmonk build. Men finns ju för dålig dps i pubs. Så blir wave istället.

Lust att posta din build?
Kör fortfarande med Hundred fists och cyclones, känns inte optimalt längre.
Så har tänkt testa lite nytt och se om det känns roligare att spela.

Intel i5 3570k - MSI Z77A-S01 - Asus R9 280X Matrix 3GB - 120GB SSD + 500GB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2013

Har en liten undran bara... testade lite igår första gången på nya patchen och lirar då bells EP monk med en 2h skorn och lifesteal...

men då de plockar bort all lifesteal efter lvl 60 så dödar dom inte typ alla bra 2h builds? ... känns lite som att man måste skaffa LoH och attack speed med dual wield?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av BergHa:

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#bcglOj!XcW!bcacb... (Dock ska nog saker ändras, familiar ska nog bort.)
Har 166 AP, känns skönt att kunna spamma frozen orb

Har dock varit tvungen att lira lite monk för att tanka mobs, brist på dem i min friendslist.

Spamma som i att du inte behöver använda Shock pulse alls? Intresserad av o se ditt gear då jag kör vanlig Frozen orb build men kan dra iväg 4st Orbs för att sedan ladda upp AP med Electrocute...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av DOGE:

Spamma som i att du inte behöver använda Shock pulse alls? Intresserad av o se ditt gear då jag kör vanlig Frozen orb build men kan dra iväg 4st Orbs för att sedan ladda upp AP med Electrocute...

Rekordet ligger på 10 orbs utan shock pulse om jag kommer ihåg rätt, galen streak med apoc =D
http://eu.battle.net/d3/en/profile/BergEr-2435/hero/279848

Visst på längre fighter måste shock pulse in, men för vanliga vita på T4/5 brukar de dö före jag har slut ap.