Hur stor radioator för GTX Titan SLI? [Vattenkylning]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsum
Registrerad
Sep 2002

Hur stor radioator för GTX Titan SLI? [Vattenkylning]

Har lite dålig koll på rekommendationerna och beräkningarna på radiatorer.
Men hur stor skulle behövas för att köra två GTX Titan i SLI så man har en bra marginal?

Tanken är en viss överklock på korten. Men endast grafikkorten som ska kopplas till detta vattensystem, så inget annat.

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Poison:

Har lite dålig koll på rekommendationerna och beräkningarna på radiatorer.
Men hur stor skulle behövas för att köra två GTX Titan i SLI så man har en bra marginal?

Tanken är en viss överklock på korten. Men endast grafikkorten som ska kopplas till detta vattensystem, så inget annat.

Typ en 360 rad borde räcka.

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsum
Registrerad
Sep 2002

Låter lite med endast 360. Men jag är ingen expert på vattenkylning

Har dessutom kommit över ytterligare ett Titan. Så funderar på att koppla in det och köra vatten på alla tre korten.
Har kollat lite på Phobya Xtreme 400 (http://www.coolerkit.se/shop/phobya-xtreme-400-3294p.html) och funderar på om det kan vara tillräckligt för tre kort.

Verkar precis ha plats i mitt Phantom-chassi om jag har mätt rätt.

Vad tror ni?

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010

Att ha en 360 och en 120 mm borde räcka

Chassie: Phantek Enthoo Evolv ATX
CPU:6700K i 4.85ghz 1,44V. //// 16 GB DDR4 HYPERX 3000MHZ CL15 GPU:Nvidia Palit Jetstream 1080@2150mhz Core///850WCoolermaster
Chassie: Phantek Enthoo Evolv ATX
CpuKylare: NZXT Kraken x62
Skärm: 24" Benq 144hz //24" Asus 60hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsum
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av wasprocker:

Att ha en 360 och en 120 mm borde räcka

Enda utmaningen med detta är platsbristen. Varför just kombinera två stycken?
Har plats för en 400 som jag länkade ovan, skulle skillnaden bli så stor?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gustavsberg
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Poison:

Har dessutom kommit över ytterligare ett Titan. Så funderar på att koppla in det och köra vatten på alla tre korten.
Har kollat lite på Phobya Xtreme 400 (http://www.coolerkit.se/shop/phobya-xtreme-400-3294p.html) och funderar på om det kan vara tillräckligt för tre kort.

Vad tror ni?

Det borde räcka till dina kort! Jag kör en RX360 och en Blackice Extreme 240 till 3st 290X och en 2600K. Jag får visserligen köra mina GT 1850 i 12V men sen utvecklar mitt system rätt mycket mer värme också. En 400-rad borde ge ungefär samma yta, trots att den är tunn. Det bör räcka och bli över!

Intel 4930K - 32GB - Asus RIVBE - CaseLabs S8 - Asus Swift - EVGA 750 G2 - Aquaero 6 - Vattenkyld
GeForce 256 -> Gainward Ti 4600-> ATI X850XT -> 2x7900GT -> 7900 GTO -> HIS 4850 -> 2xGainward 570 -> 3xR9-290 -> EVGA 770 SC -> 2xKFA2 GTX 980 HoF
Citera för svar! Fanboyism kan stanna hemma!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Poison:

Vad tror ni?

Ursäkta visste inte om du hade plats för större rad än 360 du sa inte vad du hade för chassi. Har du plats för många radiatorer så kör på det kan alldrig bli för lite av de.

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D