Fredagspanelen 72: Nvidia Maxwell, Mobile World Congress och Facebook-förvärv

Permalänk

SNES-controller i bakgrunden <3

Permalänk

Min son, som bara är 4 år gammal, är väldigt intresserad av vart ni fått tag på godzillan i bakgrunden?

Visa signatur

Lägenheten: i72600k @ 3.4 GHz; HD 7970; 8 GB ram; Cooler Master HAF 922.
Frugans: AMD phenom2 X4 955 @ stock; HD5850; 4GB ram; antec skitchassi
Sommarstugan: i3 540 @ 4.3 GHz; HD 5850; 4 GB ram; Cooler Master CM storm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

En liten notis whatsapp är gratis på android också...

Glad helg på er!

I 1 år, sedan 7 kr/året

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Själv beställer jag alltid ett speciellt mål hos lokala pizzerian när det är Fredagspanel. Så varje fredag jag är där så fågar de helt enkelt: "Fredagspanel?"

Nu måste du ju säga vad din "Fredagspanel" består av

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

En bea med olja?! Nä du Emil den går vi inte på.

Permalänk
Medlem

Emil htpc intressant

Permalänk
Medlem

Anledningen varför sodastream flaskorna har ett datum är för att enligt lagen måste tryckkärl trycktestas i jämna mellanrum. Men det är lite dyrt och omständighet, så då är det läggare att säga att man måste köpa nya.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Kemista:

En bea med olja?! Nä du Emil den går vi inte på.

Tur jag inte blev kock, då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv

Bra komprimerad fredagspanel och jag har en reflektion till ert innehåll denna gång.

Jag hoppas ni inte bedömer vissa artiklar eller nyheter ni skriver som mer generellt intressanta än andra till stora delar utifrån antalet kommentarer ni får utan mer ser till vad som skrivs och det ni tycker är värdefullt, det får inte bli som på reklam TV-kanalerna att bara för att ett program har många tittare så är det en succé utan det krävs mer än så.

Överskatta alltså inte era artiklar för att många kommenterar och underskatta inte heller artiklar bara för att en del av oss inte behagar/har tid att skriva kommentarer. Uttrycket att eftersträva kvalitet snarare än kvantitet är visserligen slitet men samtidigt hållbart och värt att förlita sig på. Visst är det viktigt att lyssna in forumkommentarer men lägg inte för stor vikt vid dem, det är det ni skriver och varför ni skriver era nyheter eller artiklar som är det väsentliga och detta ska metaforiskt uttryckt kunna stå på egna starka ben. Det är just detta som ni gör så bra och som jag hoppas ni kommer fortsätta med, problematisera snarare än förenkla.

Permalänk
Medlem

Fredagspanel är alltid uppskattat!

Trevlig helg på er.

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frilansare:

Min son, som bara är 4 år gammal, är väldigt intresserad av vart ni fått tag på godzillan i bakgrunden?

Ser ju ut att vara denna:http://www.ebay.com/itm/Mecha-Godzilla-Movie-2004-6-vinyl-figure-Bandai-/141192749573?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20dfbe6205

Sen var de skaffat den det kan bara de svara på

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

I 1 år, sedan 7 kr/året

Åfan då får man byta konto en gång om året då rå.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kemista:

En bea med olja?! Nä du Emil den går vi inte på.

Skrivet av Emil Å:

Tur jag inte blev kock, då.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja lunchrestaurangerna kör bea med såsbas, (rapsolja) men det slår inte när det är gjort på riktigt sätt (smör)

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

kommer Z97 bära DDR4 ???

Nu i höst kommer Haswell-E och X99, med stöd för DDR4.. Z97 kommer troligtvis inte ha detta stöd.. inte till en början iaf..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Åfan då får man byta konto en gång om året då rå.

haha, fast 7 kr/år är fan inte mycket

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

haha, fast 7 kr/år är fan inte mycket

Nej det må vara sant men rätt ska vara rätt om apple folket slipper så tycker jag vi ska slippa också.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Nej det må vara sant men rätt ska vara rätt om apple folket slipper så tycker jag vi ska slippa också.

Sist jag kollade så kostade den 7 alternativt 15 kr på app store

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Glanskokta makaroner. Dog lite.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Om ni vill spela ett snabbt spel så ska ni spela Crysis 3 inte Titanfall.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Måste älska flummet på slutet!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem

Ibland är deras miner för roliga.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Nästa vecka får det bli potatispanelen istället!

Permalänk
Medlem

alltid trevligt med lite fredagspanel. lite svammel i fredagspanelen är alltid roligt. tummen upp! tyckte ni verkade lite trötta, kanske. ironin brukar smyga sig fram då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kufra:

Tyckte det var lite för lite skitsnack å kuriosa i början, men jävlar va jag fick igen mot slutet! trevlig helg!

De verkade lite trötta i början, måste varit en lång vecka. Stackars pojkarna.
Men som sagt, de kom igång på slutet

Trevlig helg på er alla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av MauseRR:

Får göra rent parketten efter imitationen av jacob "kabeijni", dog lite av garv

Mer lichöping dialekt åt fölket!
Blir mer seriöst o sofistikerat på d viset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröngås:

Måste älska flummet på slutet!

Absolut! Lite Flummclockers så här på natten, najs!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Absolut! Lite Flummclockers så här på natten, najs!

hahaha, jag skratta så jag grät åt den här panelen på slutet, rolig överraskning och kul att de behåller sitt orerande:p
Nya svenska ordet "återupplevades!"

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Gillade diskussionen angående potatis.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cyberhof:

Åfan då får man byta konto en gång om året då rå.

Verkar inte behövas då deras betalmodell inte riktigt fungerar. Har kört WhatsApp i lite mer än två år. Första året var det gratis. Ett år senare fick jag ett meddelande om att det var dags att betala 7 kr för ett år till. Inga problem tänkte jag. Lätt värt 7 kr. Ytterligare ett år senare fick jag meddelandet igen men hade inte riktigt tid att gå igenom betalprocessen just då så klickade bort det. När jag satte mig ner och skulle fixa det ett tag senare så hittade jag inget om betalning. Istället laddades appen ner igen och så fungerade allt som vanligt. Så det verkar inte vara några problem att köra utan att betala.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Den berömde kocken Kalle Kabeijni lagar
Sweclockerssallad....- en fredagsspecialitet ; D

Visa signatur

Ett sexpack ska man ha *I* magen-inte på!