Aktiveringsnyckel funkar inte efter diskbyte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2007

Aktiveringsnyckel funkar inte efter diskbyte.

Sitter med ett windows 8.1 köpt o nerladdat från nätet och har funkat hur bra som helst sen dess. Dock så bytte jag idag systemdisk från en intel 120G till en intel 240G då nuvarande började bli för liten, jag formaterade inte om systemdisken utan använde Intels Data Migration. Gick hur smidigt som helst, problemet kom en stund senare när windows helt plötsligt bad om en ny aktiveringsnyckel. Den "gamla" funkar inte längre, den används av en "annan" dator påstår windows. Alltså, allt är detsamma i datorn sen innan, det enda som är bytt är systemdisken som är ny och clonad. Ska jag verkligen vara tvungen att köpa en ny nyckel eller formatera om den nya disken vilket jag var så glad över att slippa. Vad jag kan se så är mitt windows INTE en OEM-verision dock osäker eftersom det inte står något på installationsskivorna som kom med posten. Vad gör jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Sep 2008

Ring till MS och aktivera ditt os. Kan inte bli lättare

HAF 932 | Intel Original kylare | Asus P8Z77-V LX | Intel i5 3570K 3.4GHZ | Corsair Vengence 1600mhz 12 gb DDR3 | Nvidia Gigabyte GTX 670 OC 2GB | Intel 330 120gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2007

Provar på måndag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2002

Du kan ringa aktiveringstjänsten dygnet runt, inga problem.

//Dixon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Dixon:

Du kan ringa aktiveringstjänsten dygnet runt, inga problem.

Du har kanske numret för jag hittar det inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storstaden
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av pilotkalle:

Du har kanske numret för jag hittar det inte.

Microsoft support --> 020-14 000 15
http://support.microsoft.com/gp/cu_sc_prodact_master/sv

Asus Z87-Pro | Intel i7-4770K | Corsair H100i / | Corsair Dominator 2133 (32GB) | Corsair AX760i | Samsung SSD 840 Pro 256GB | ASUS STRIX GeForce GTX 1080 | Fractal Design Define R5 | Logitech G502 Proteus Spectrum | CODE 88-key MX Clear, FILCO 88-key MX Brown | Acer Predator XB271HU IPS | Asus RT-AC88U | Philips Fidelio L2 +X2/Sony MDR-1000X | Windows 7 Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av 57josa:

Tackar!!!