Permalänk
Avstängd

Tips på fläktkontroll

Hej igen!
Har inskaffat fler fläktar till datorn då den behöver kylas ner lite extra känner jag. Så jag tänkte köpa mig en fläktkontroller till datorn då jag totalt har 6 fläktar som ska styras och jag pallar inte göra det via tex speedfan varje gång datorn startar. Sen finns det ingen mer plats på moderkortet för fler fläktar. Såå jag undrar om ni kan vara vänliga och tipsa om vilken jag borde inskaffa! Vet inte vad en sån här brukar kosta men den får gärna kosta under 500kr!

Mvh Zaaiko

Visa signatur

[MB: Z270E GAMING [CPU: Intel I7 7770k@ 4,8GHz] [RAM: 16GB Corsair Vengeance RGB] [GPU: Asus Strix 1080TI] [HDD: WD 120GB SSD+WD 500GB SSD ] [Nätagg: Corsair RM750x] [Chassi: Corsair 460x RGB]

Permalänk

Koll på Inet, Komplett, Webhallen på olika fläktkontroller. Det är nog inte så stor skillnad i "prestanda", eftersom det handlar om att höja motstånd för att sänka spänning, utan snarare hur det passar i chassit, och om du vill ha touch-display eller analoga rattar. Vad har du för chassi?

Permalänk
Avstängd

Ah det stämmer. Jag har ett Corsair 330R så alltså räfflad front. Kanske ska gå på ett sådant här då?: NZXT Sentry Mesh

Visa signatur

[MB: Z270E GAMING [CPU: Intel I7 7770k@ 4,8GHz] [RAM: 16GB Corsair Vengeance RGB] [GPU: Asus Strix 1080TI] [HDD: WD 120GB SSD+WD 500GB SSD ] [Nätagg: Corsair RM750x] [Chassi: Corsair 460x RGB]