Ingen SLI Scaling i world of tanks?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Ingen SLI Scaling i world of tanks?

System:

AMD FX(tm)-8350 Eight-Core Processor (4.3ghz)
Gainward NVIDIA 770 GTX x2 SLI
16gb ram
win 8.1
latest drivers : 334.89

När jag stänger av resp sätter på SLI påverkas 3dmark demo samt valley benchmark av detta.
I spelet påvverkas inte FPSn överhuvud taget.
Samma FPS alltså men båda grafikkorten jobbar.

Har provat ändra skärmens refreshrate 60,120,144 ingen skillnad.

Please advise!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Någon fps cap i spelet som är igång?

Chassi: Corsair 900D Mobo: MSI Z77A-S03
Cpu Intel 3770K 4.4 ghz Kylare EVO Supremacy Gpu XFX 290 ekwb 2.0Ram Ballistix 24 GB
SSD Samsung evo 840 120gb HDD Samsung 1Tb, PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohuslän
Registrerad
Apr 2009

Vet faktiskt inte, men skulle inte tro det då spelet heller inte utnyttjar fler än en cpu-kärna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gagnef
Registrerad
Jul 2011

Vilken FPS har du då?

I7930@3.90 | RX480 | Intel 320 - 160 GB | 12 GB RAM | X58A-UDR3 (rev 1.0) | 650 WATT POWER

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

ingen vsync eller dylikt, fpsn varierar mellan 30-60 så det tror jag inte (mest runt 40-44)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LKPG
Registrerad
Feb 2003

Körde två 560ti och det gav inget. Värst var det att efter lite spelande fick man ett hack-lagg ("mikrolag?"). Singelkort 560ti - inga problem. Kör 780ti singel nu - inga problem.

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Workstation - Server - Kenner 4-ever

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av nordtiger:

System:

AMD FX(tm)-8350 Eight-Core Processor (4.3ghz)
Gainward NVIDIA 770 GTX x2 SLI
16gb ram
win 8.1
latest drivers : 334.89

När jag stänger av resp sätter på SLI påverkas 3dmark demo samt valley benchmark av detta.
I spelet påvverkas inte FPSn överhuvud taget.
Samma FPS alltså men båda grafikkorten jobbar.

Har provat ändra skärmens refreshrate 60,120,144 ingen skillnad.

Please advise!

Windowed mode? Då funkar inte SLI

ASUS Maximus VIII Hero | i7 6700K @ stock | ASUS GTX 1080 Strix | 32 GB Corsair Vengeance LPX 2666MHz | Samsung 850 Pro 256GB | Intel 520 240GB SSD | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750W | Corsair 400Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

nepp körde fullscreen, tabbade förvisso ut för att kolla statusen på grafikkort 2 men har prokört mkt fullscreen.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av llrobbanll:

Windowed mode? Då funkar inte SLI

Nu vet jag inget om just World of Tanks, men rent allmänt funkar SLI iaf i windowed mode.

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Finns mig veterligen inget stöd för SLI i World of Tanks.

Spelet belastar i princip också bara en CPU-kärna (även om Wargaming hävdar att det inte är så), så IPC på CPU har rätt stor betydelse med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Stöder visst.

WoT stöder visst SLI men det fungerar inte i min rigg.

En kompis provade IDAG att stänga av sitt SLI i sin alienware m18 med 2x 780m , han gick från 90-120 till 60-80.
Dessutom borde min stationära dator ha bättre fps redan från början men processorn suger väl.

Polare med 2x r290 kör 120+ fps med max settings, han har iof inte provat stänga av XF.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2007

Tror, som redan har sagts flera gånger att din processorn är det begränsande faktorn. Spelar alltså ingen roll hur många och hur kraftiga grafikkort du trycker in i datorn.

Macbook Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av nordtiger:

WoT stöder visst SLI men det fungerar inte i min rigg.

En kompis provade IDAG att stänga av sitt SLI i sin alienware m18 med 2x 780m , han gick från 90-120 till 60-80.
Dessutom borde min stationära dator ha bättre fps redan från början men processorn suger väl.

Polare med 2x r290 kör 120+ fps med max settings, han har iof inte provat stänga av XF.

SLI verkar det faktiskt finnas stöd för (men däremot inte Crossfire), my bad.

Däremot är spelmotorn rätt söndermuppad, och stödet för flera processorkärnor är i princip obefintligt och SLI-scalningen funkar dåligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

mummel

Ja det är kass kodat spelet, men jag försöker förstå varför polarns bärbara har bättre performance med SLI och han likaså 8kärnig cpu på lägre ghz....
samt r290 , varför funkar det.

Får väl se efter patch 9.0 om dom inför havoc motorn då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Men har du tittat så ingen fps caps är igång?

Chassi: Corsair 900D Mobo: MSI Z77A-S03
Cpu Intel 3770K 4.4 ghz Kylare EVO Supremacy Gpu XFX 290 ekwb 2.0Ram Ballistix 24 GB
SSD Samsung evo 840 120gb HDD Samsung 1Tb, PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Vet.inte ens vad det är. Vart skulle den finnas låter ju idiotiskt? Fps

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gagnef
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av nordtiger:

Vet.inte ens vad det är. Vart skulle den finnas låter ju idiotiskt? Fps

Skickades från m.sweclockers.com

Långt ifrån idiotiskt. Finns sällan nån anledning till att rendera fler bilder per sekund än skärmen klarar av att visa. Finns ibland inuti spelet, ibland får man lov att tvinga det med mjukvara (Gainward NVIDIA 770 GTX x2 -> gå in i Nvidia kontrollpanelen och kolla på inställningarna där). Nu borde Nvidia standard vara att det låter spelet bestämma hur många bilder per sekund som ska visas upp men du kanske råkat ändra det?

I spelet ska du kolla efter nån eller båda av följande inställningar: Max fps/framerate eller Vsynk (kan stå nått av typen "synka till skärm")

Nu tror jag faktiskt inte det är begränsat då det varierar mellan 30 och 60 vilket inte låter som om det är en maxgräns satt. Men det är värt att kolla iaf.

I7930@3.90 | RX480 | Intel 320 - 160 GB | 12 GB RAM | X58A-UDR3 (rev 1.0) | 650 WATT POWER

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

WoT rent allmänt är ett märkligt spel grafikmässigt. FPS:en svänger ibland hej vilt, för att vid andra tillfällen ligga jämn och hög. Jag har testat både SLI och CFX utan att se någon väsentlig förbättring. WoT stödde ”officiellt” SLI i tidigare releaser men det försvann runt 0.8.5 eller så. Big World 1, vilken WoT använder har inget stöd för multi-GPU i specifikationerna. Jag tror inte heller man skall hoppas för mycket på Havoc när det gäller multi-GPU då detta ”bara” är en fysik-motor, inte en komplett spelmotor.