Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Core Unlocker

hej jag har en fråga, jag har proccesorn AMD Athlon II X3 450 Rana 3.2GHz Socket jag har sett och hört att man kan unlocka den till en quad core jag har ett modekort som stödjer detta eller har '' core unlocker''men jag får det inte att funka när jag gör det manullet funkar det inte heller jag sparar och datorn stängs avv och på sedan förblir skärmen svart sen när ajg startar om den igen så står det unleashing mode failed. kan någa förklara eller hjälpa mig?

MVH Alex

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av alex1234:

hej jag har en fråga, jag har proccesorn AMD Athlon II X3 450 Rana 3.2GHz Socket jag har sett och hört att man kan unlocka den till en quad core jag har ett modekort som stödjer detta eller har '' core unlocker''men jag får det inte att funka när jag gör det manullet funkar det inte heller jag sparar och datorn stängs avv och på sedan förblir skärmen svart sen när ajg startar om den igen så står det unleashing mode failed. kan någa förklara eller hjälpa mig?

MVH Alex

Jag är inte expert på det här, men jag har hört att det inte är alla som lyckas med att låsa upp extra kärnor. Kort sammanfattning: Man ska behöva lite tur för att låsa upp dom två extra kärnorna och få dom stabila!
Inte säkert att jag har rätt nu men jag gör mitt bästa för att försöka hjälpa dig!

/ Jimmy

| ASUS Z87-A | Intel Core i7 4770K 4,4 Ghz | Corsair H100i | Gigabyte Radeon HD7970 3GB OC | Corsair Vengeance 8x2GB 1600MHZ DDR3 | Crucial M500 120GB | | Samsung 250GB | NZXT Lexa S | Corsair CX600 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av jimmooooo:

Jag är inte expert på det här, men jag har hört att det inte är alla som lyckas med att låsa upp extra kärnor. Kort sammanfattning: Man ska behöva lite tur för att låsa upp dom två extra kärnorna och få dom stabila!
Inte säkert att jag har rätt nu men jag gör mitt bästa för att försöka hjälpa dig!

/ Jimmy

Som denna killen säger. Vissa processorer är trekärniga från början, och vissa är fyrkärniga som blivit bantade till tre

GPU: ASUS Radeon R9 290X CPU: Intel Core i7 4790K 4,00 GHz med NH-D15 RAM: 8 GB Vengeance RAM 1600 MHz PSU: Corsar CX 750m
Chassi: Fractal Design Define R5 Windowed Moderkort: ASUS ROG Maximus VII Hero SSD: Samsung 840 EVO 250 GB
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2010 med Intel 120 gb ssd 

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2011

Om den failar så är förmodligen den kärnan trasig...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

aha, tråkigt menmen tack för eran uppmärksamhet