Tips på program för att skapa inköpslistor?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Tips på program för att skapa inköpslistor?

Hejsan!
Jag håller på och försöker hitta ett program för att göra inköpslistor för olika produkter..
Bakgrunden är att jag beställer en hel del saker, dels bildelar, datordelar, samt olika produkter till jobbet.
Dessa beställs ofta från utlandet, och i dagsläget använder jag excel för att skriva upp alla komponenter, och sedan när jag är klar beställer jag allt till samma adress för att koordinera frakten hit.
Det jag är ute efter är ett program som:
- Är uppställt i rader som excel för lätt överblick
- Har fält där man kan fylla i egenskaper som namn, beskrivning, artikelnummer, länk till hemsida, en bild på objektet (mouseover på någon ikon räcker), pris
- Gärna har funktion för att lagra i molnet så man kan arbeta med dokumentet hemifrån och från jobbet
- Om det finns en sammanfattningsfunktion för att t.ex få en totalsumma

I dagsläget är excel (eller snarare OpenOffice Calc) det enda jag hittat som löser detta, men problemet är att jag gärna vill ha med bilder på objekten då jag ofta endast jobbar med artikelnummer på sakerna, då är det svårt att veta exakt vad det är som är vad.
Det går, men då får man lägga in en kommentar, och importera en bild genom att skapa nytt pattern etc..
Det blir ganska tungjobbat när man börjar komma upp i 50-100 artiklar...

Tips?

Nemo me impune lacessit