Ny login ruta? (D3 och WoW)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen i norra Uppland!
Registrerad
Okt 2002

Ny login ruta? (D3 och WoW)

Tjo.

Lirade wow och tänkte sen att jag skulle patcha upp D3 . Inte lirat sen någon månad efter släppet men brukar ändå patcha upp det.

Såg att den ville "göra om" filer och att det kunde ta tid.

Gick från datorn och kom tillbaks och såg att det var klart. Stängde ner och micklade med lite annat, tänkte efter ett tag att jag skulle kolla in D3. Var ju ett tag sedan.

Då ville den ladda ner ny login skärm. Lät den göra det och såg sen att nu är det "Battle net Beta login". (?)

Blev lite paff och kryssade ner det och kollade wowikonen och samma Battle net Beta login där också nu?

Antar att det är som det ska. Blev bara förvånad. Var lite disträ. Inte provat att logga in i något. Fick stänga av.

Fractal Design Define R4: ASUS Z87-A: Intel Core i7 4770K: Noctua NH-D14: ASUS GTX Titan Black: Team Group Zeus 16GB (2 x 8GB) 1600MHz - Blå: Samsung 840 EVO SATA III 2,5" SSD 120GB: Samsung EVO 840 PRO SATA III 2,5" SSD 256 GB: Western Digital Caviar Green 2TB 64 MB: ASUS DRW-24F1ST DVD±R/RW SATA Svart: Corsair Power Supply 750W CX Builder Series 80+: ASUS PB278Q: Windows 8.1 Svensk 64.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2011

Blizzard har gjort en gemensam launcher för alla sina spel, precis som Origin, Uplay och Steam - Det heter kort och gott "Battle.net".

Så du startar bara battle.net, loggar in där och sedan startar du WoW, SC2, D3 och heartstone därifrån

Mvh

Behöver du hjälp med något gällande PC/kringutrustning?
Tveka inte på att skicka ett PM, vi kan klura ut en lösning tillsammans!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Som ovan sa. Jag tycker detta nya "menyn" är väldigt bra!

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Bra gaming VOIP: Discord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Ny och ny, det har väl varit så ett tag?

Började lira SC2 igen häromveckan, och då upptäckte jag den nya battle.net-launchern, blev positivit överraskad.

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen i norra Uppland!
Registrerad
Okt 2002

Jag som är paranoid.

Hur fungerar det med att "vara" inloggad och koden?

Fractal Design Define R4: ASUS Z87-A: Intel Core i7 4770K: Noctua NH-D14: ASUS GTX Titan Black: Team Group Zeus 16GB (2 x 8GB) 1600MHz - Blå: Samsung 840 EVO SATA III 2,5" SSD 120GB: Samsung EVO 840 PRO SATA III 2,5" SSD 256 GB: Western Digital Caviar Green 2TB 64 MB: ASUS DRW-24F1ST DVD±R/RW SATA Svart: Corsair Power Supply 750W CX Builder Series 80+: ASUS PB278Q: Windows 8.1 Svensk 64.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Beginner:

Jag som är paranoid.

Hur fungerar det med att "vara" inloggad och koden?

Logga in. Tryck Play. Klart. Fler frågor?

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Bra gaming VOIP: Discord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2004

Jag är också en av dem som blivit positivt överaskad av detta. Mycket trevlig funktion!

i7-3770K - 4.7Ghz | 32GB X.M.P. | ROG GTX 1080 | ROG SWiFT PG278Q
Black Box / Setup | 3DMark

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Stör mig bara att man inte kan starta spelet utan launchern jobbigt ibland tar det en stund att ansluta av nån anledning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av HazZarD:

Stör mig bara att man inte kan starta spelet utan launchern jobbigt ibland tar det en stund att ansluta av nån anledning.

Låter som det är din dator, kört denna launcher sedan "closed" beta av den tidig höst förra året utan några som helst problem.
Sedan är det väl bara skönt att ha en launcher platform, en ikon att hålla reda på för alla sina spel, och gillar man inte genvägar så sparar man lite tid på att behöva använda Windows sökfunktion med

Behöver du hjälp med något gällande PC/kringutrustning?
Tveka inte på att skicka ett PM, vi kan klura ut en lösning tillsammans!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Registrerad
Mar 2013

Fick också den nya launchern ihop med patchen till D3 och jag är väldigt nöjd med den faktiskt:)

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Något som är ganska nice (kanske inte ur säkerhetssynpunkt) är att man inte behöver skriva in Authenticatorkoden varje gång man startar spelet utan den kommer ihåg den.

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2013

Har ingen problem med launchern, har använt den sen den släpps som beta version i sommars (eller tidigare?), tycker den funkar hur bra som helst.

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |