1000 nya CUDA-kärnor, sämre prestanda?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nykarleby, Finland
Registrerad
Jan 2006

1000 nya CUDA-kärnor, sämre prestanda?

Hejsan.

Igår fick jag hem mitt nya GTX 770 och testade det främst i spelens värld och tyckte det gick super gentemot mitt gamla GTX 560 Ti.

Idag har jag försökt rendera ut ett projekt i Adobe Premiere Pro, dock, vilket inte är en lika stor fröjd.

Videon jag försöker rendera ut är 8 minuter lång, innehåller väldigt lätt färgkorrigering samt små förändringar i ljudspåret. Det tar över en timme att rendera ut som 1080p i 15 Mbps. Det ska väl ändå inte få vara så? Samma video hade tagit ungefär 30 minuter max på mitt GTX 560 Ti som hade under 400 kärnor, eftersom jag inte hade 448 Core-versionen av kortet, medan mitt nya GTX 770 har över 1536 kärnor.

Vad kan detta bero på? Jag har naturligtvis lagt till kortet i listan över kort som programmet känner igen samt slagit på CUDA i nVidias kontrollpanel för Premiere Pro. Vad är det jag missar? Jag kollade en video innan där någon föreslog att ladda ner en "CUDA Driver", men CUDA bör ju ändå inkluderas i vanliga drivrutiner, eller hur?

Väldigt tacksam för hjälp!

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube