Permalänk

Datorn kraschar spontant!

Hej, har nyligen fått konstiga problem med datorn som består av följande komponenter: Corsair RM1000 nätagg, i7 3770k @ 4.2 ghz med Scythe Mugen II kylare, MSI Z77A-G45 Thunderbolt, 16gb Corsair XMS3 Vengeance DDR3, Asus/Evga GTX 780 SLI, Samsung 128gb SSD, random 500gb HDD, lite fläktar och en fläktkontroller.

Nu till problemet: efter installationen av det nya grafikkortet rullade allt på fin fint, inga problem och fin prestanda. Igår när jag startade datorn och började spela WoW, gick helt plötsligt någon fläkt (troligtvis ett av grafikkortens) upp till 100% men inget mer hände. Stängde snabbt av datorn och tyckte det var underligt att det skulle överhettas vid lite WoW, eftersom det aldrig hänt förrut. I alla fall, startade upp igen och testade o spela igen, den här gången hände samma sak efter några minuter men nu blev även skärmen svart och ett elektroniskt ljud hördes i headsetet.

Öppnade upp datorn (med ESD-band) tryckte lite på allting och såg till att inget glappade. Tog bort ena sidan och körde igång, drog ner OCn på korten lite, och allt gick fint (spelade dock bara WoW). Nu idag skulle jag spela CS, har hög fläktstyrka på korten och ingen sida, så överhettning är det inte, men typ 5 rundor in i spelet så händer samma sak återigen och datorn kraschar. Tänkte se om någon här har haft samma problem, annars får jag väl ta en dag då jag felsöker alla komponenter i datorn, lite ont om tid i livet just nu bara...

PS. Har skruvat ut det nya kortet och ska nu testa och köra på det gamla endast (fick inte ens bild när båda satt i sina PCI-e slots... Får se om samma sak händer fast med bara ett kort. Agget är för övrigt nyligen inhandlat för att kunna driva SLI, men inga problem uppkom vid installationen.