Authenticator borta vad göra?

Permalänk

Authenticator borta vad göra?

Hej!

Nu är det såhär att jag skulle vilja spela lite D3 nu igen efter att den nya patchen släpps samt med Reaper Of Souls som kommer snart.
Grejen är den att jag hade en authenticator på min telefon men glömde att spara de där koderna när jag flashade telefonen och vips så var den borta. Har alltså ingen acess till mitt konto längre.

Vet att det finns en flik där man kan få tillbaka sitt konto men då måste man skicka in en bild på sin legitimation, det tycker jag inte alls känns säkert. Är inte överdrivet paranoid med sånt här men fattar inte att de ska ha en bild på mitt körkort för att kunna återställa kontot, räcker det inte med en bild på cd-keyn till D3 från lådan?

Tycker att det känns som jag är fångad i en Kafka-novell, jag kan inte kontakta supporten eftersom jag inte kan logga in och jag kan inte logga in ifall jag inte kan kontakta supporten.

Vad ska jag göra?

Måste jag ringa dit och förklara?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

köpte en authenicator förut, den gick sönder va bara att ringa och ge info om kontot etc Secret question och nån cdkey.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Lättast är att alltid ringa in istället för att göra dom sega support tickets. Via telefon kan du med lite tur slippa behöva skicka in massa bilder mm utan det räcker med din secret question.

Rekommenderar att ringa o höra vad som krävs för att få bort din auth så du kan regga en ny igen.
Personligen hade jag inga problem som helst att skicka in bild på mitt körkort för vad kan dom göra med det? Nada.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Jag bytte telefon och glömde att göra något med authenticatorn (vi kan säga att jag "glömde"). Ringde till blizzard och pratade med en jätte trevligt tjej, hon bad mig om de vanliga uppgifterna och bad mig att ta en bild på min legitimation och skicka den till henne!

Allt löste sig perfekt och de tog tillbaka så att jag hade endast lösenord, men det rekommenderade att ha authenticatorn så jag la bara till det igen!

Permalänk

Har sumpat Authenticator appen två gåner (skrev aldrig upp koderna), båda gångerna gick det att lösa själv via webben.

Finns väll någon lost authenticator grej brevid lost pasword länken tror jag.

Permalänk

https://eu.battle.net/support/en/article/battlenet-authentica...

Där finns de mesta man behöver veta hur man gör.

Tips kan vara att sen att aktivera de mobila säkerheten som blizzard erbjuder, så mycket lättare att koppla bort en authenticator, få information om någon försöker hacka etc.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Skicka bild på ditt id till support och förklra läget så är den borta på några timmar.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Hur lätt som helst, tryck typ på "cant login" där finns det något liknande med "lost my authenticator" och där fyller du bara in alla uppgifter och skickar med ID.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Om man för sitt liv inte kommer ihåg "secret question"?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Tack för alla svar!

Grejen är den att jag är sjukt skeptisk mot att skicka runt bilder på mitt ID-på nätet, men det kanske är helt obefogat?

Kan inte komma ihåg min secret question heller, och förra veckan glömde jag koden till min internetbank. Demens jatack.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

polaren skickade in en bild på körkortet. Kontot hoppade igång inom 1 timme. De har väl redan alla dina uppgifter, så inte så mycket mera dem kan göra med bilden på ditt körkort?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av NoArmsButCookies:

Tack för alla svar!

Grejen är den att jag är sjukt skeptisk mot att skicka runt bilder på mitt ID-på nätet, men det kanske är helt obefogat?

Kan inte komma ihåg min secret question heller, och förra veckan glömde jag koden till min internetbank. Demens jatack.

Jag kan också bekräfta att det inte är något problem att skicka en in bild på sitt leg.

Precis som du så glömde jag också koden och fick det återställt ganska snabbt efter att jag pratat med dom och skickade in en bild på mitt leg som bekräftar att det var jag.

Lycka till

Permalänk
Medlem

Jag skicka in bild på mitt körkort efter att ha lyckats med exakt samma sak som du. O fick svar efter bara nån dag.

Värst är e-legitimation. Använder den 1 gång om året när jag ska deklarera, o lyckas glömma bort lösenordet varenda jävla gång.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thom.g:

Jag skicka in bild på mitt körkort efter att ha lyckats med exakt samma sak som du. O fick svar efter bara nån dag.

Värst är e-legitimation. Använder den 1 gång om året när jag ska deklarera, o lyckas glömma bort lösenordet varenda jävla gång.

Du använder alltså aldrig e-legitimation/bankid till bank eller apotek t ex? Jag skulle inte kunna vara utan, använder det i princip dagligen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du använder alltså aldrig e-legitimation/bankid till bank eller apotek t ex? Jag skulle inte kunna vara utan, använder det i princip dagligen.

Använder enbart min e-legitimation för deklarationen jag också, har ingen annan nytta av den.
För banken så använder jag dosa, apoteket har jag aldrig behövt använda deras e-tjänster och vet inte riktigt vad det mer finns för ställen att använda det på.
Dock har jag koll på min kod.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du använder alltså aldrig e-legitimation/bankid till bank eller apotek t ex? Jag skulle inte kunna vara utan, använder det i princip dagligen.

Nä använder bankdosa till internetbanken. Sen är jag nästan aldrig sjuk så jag har inte behövt det till apoteket.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thom.g:

Nä använder bankdosa till internetbanken. Sen är jag nästan aldrig sjuk så jag har inte behövt det till apoteket.

Jag använder bankdosa... med BankID-kort. Till mobilen har jag däremot mobilt BankID utan någon extra hårdvara.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro