Permalänk

Datorn är seg som tusan!

Hejsan! Jag har en dator som jag precis startat upp och den är väldigt seg. Jag funderar på om det kan vara för l lite ram då jag har uppgraderat på en bärbar och det vart väldigt stor skillnad. Jag har windows installerat på HDDn eftersom att jag har ingen windows skiva eller nyckel och jag vill inte köpa en ny bara för att den ska vara på ssdn. När jag öppnar internet så går det hyffsat eftersom att den är på ssdn. när jag öppnar spel så går det också hyffsat. Men när det kommer till andra saker som att öppna "den här datorn" , Utforskaren eller Höger klicka på skrivbordet så och start av windows så går det vääldigt segt.. Kan det bero på HDDn eller för att jag har 2gb ram?

RAM: 2gb
Processor: ? Atholon tror jag, kan vara phenom
Moderkort:?
PSU:?
Grafikkort: AMD Radeon 4870
HDD: 300gb Speed vet jag inte men det är kanske 1-3 år gammal.
SSD: Kingston 128gb

//Crimskrams

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Medlem

Skulle definitivt gissa på hårddisken. Sambon hade samma problem, blev hur fint som helst efter utbyte av disk samt ominstallation av Windows.

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla hur mycket RAM som används i aktivitetshanteraren. Använder den > 2 GB behövs mer RAM.
Annars är inte windows på HDD jättesnabbt.
Vad har du för Windows? Nyckeln brukar gå att få ut, och ISO-filen går att hitta. Så i så fall kan du installera det på SSDn.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Du kan ju kolla hur mycket RAM som används i aktivitetshanteraren. Använder den > 2 GB behövs mer RAM.
Annars är inte windows på HDD jättesnabbt.
Vad har du för Windows? Nyckeln brukar gå att få ut, och ISO-filen går att hitta. Så i så fall kan du installera det på SSDn.

Okej, Tackar för svar. Ska kolla ikväll när jag kommer hem.

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk

Kör http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/ för att hitta din nyckel.
Ladda sedan ner W7 på en USB och installera därifrån windows på SSD:n.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.