Hur snabbt varvar ni D3?

Permalänk
Medlem

Hur snabbt varvar ni D3?

I SweC-klanen snackades det häromdagen om att man bara kunde resetta SK questet om man varvat hela spelet. Då började folk säga hur snabbt de varvar spelet och några nämnde fyra timmar.

Hur snabbt varvar ni spelet? Kör följande template.

¤ Tid:
¤ Tid per akt: (Frivilligt)
¤ Svårighetsgrad:
¤ DPS:
¤ Profil:

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

I SweC-klanen snackades det häromdagen om att man bara kunde resetta SK questet om man varvat hela spelet. Då började folk säga hur snabbt de varvar spelet och några nämnde fyra timmar.

Hur snabbt varvar ni spelet? Kör följande template.

¤ Tid:
¤ Tid per akt: (Frivilligt)
¤ Svårighetsgrad:
¤ DPS:
¤ Profil:

Kanske inte aktuellt, men med tanke på att man kunde klara acten på 1 timme achivment när man levlade upp om man använde AH så är ju under 4h cakewalk med en bra gearad karaktär beroende på svårighetsgrad.

Har lite dålig koll på hur torment I står sig mot inferno mp0 men är de likvärdiga bör det inte vara några problem alls att köra igenom det på mindre än 4h, däremot är det "omöjligt" på torment VI skulle jag vilja påstå.

Permalänk
Medlem

Varför har speltimmarna återställts sen patchen har typ 2 timmar på min lv 60 munk.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=wtLy5j9ORSU

1h och 37min gör de här de på! =D

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Men det är väl ändå så questerna är aktiva "per svårighetsgrad" så om jag dödar SK på Torment I och kör igenom Normal och resettar så är väl inte Torment I resettat utan bara Normal?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 93Clocker:

Varför har speltimmarna återställts sen patchen har typ 2 timmar på min lv 60 munk.

Gissningsvis en bugg. Återstår att se om den kommer att åtgärdas eller inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror det tog just under 2h sist jag sprang genom hela spelet (tog alla speedrun achievs på rad).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Men det är väl ändå så questerna är aktiva "per svårighetsgrad" så om jag dödar SK på Torment I och kör igenom Normal och resettar så är väl inte Torment I resettat utan bara Normal?

Jodå du resettar hela questkedjan oavsett svårighetsgrad.
Verkar väldigt omständigt bara när det finns smidigare sätt att farma legendaries på än att rensa hela spelet för att sen döda Skeleton king på Torment och sen rensa hela spelet igen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Jodå du resettar hela questkedjan oavsett svårighetsgrad.
Verkar väldigt omständigt bara när det finns smidigare sätt att farma legendaries på än att rensa hela spelet för att sen döda Skeleton king på Torment och sen rensa hela spelet igen.

Fast jag kom på nu att man inte kunde sänka svårighetsgraden så det spelar väl ingen roll ändå. Å andra sidan kanske legendaryn från SK är lika bra i Normal som T1 och T6?

Du har nog rätt i att det antagligen finns bättre sätt att farma dem på.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fast jag kom på nu att man inte kunde sänka svårighetsgraden så det spelar väl ingen roll ändå. Å andra sidan kanske legendaryn från SK är lika bra i Normal som T1 och T6?

Du har nog rätt i att det antagligen finns bättre sätt att farma dem på.

Varför skulle man inte kunna sänka svårighetsgraden? Hela det systemet är omgjort så du kan spela precis vilken svårighetsgrad du vill när som helst, alla monster skalar till din level oavsett vilken svårighetsgrad du kör, dock får de mer HP och skada ju högre svårighetsgrad du väljer.
Du kan ändra svårighetsgraden hur du vill, ingame kan du enbart sänka den men om du avslutar spelet så kan du både höja och sänka innan du fortsätter spela.

Och så länge du dödar honom på Torment så kan han droppa torment only legendaries.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Varför skulle man inte kunna sänka svårighetsgraden? Hela det systemet är omgjort så du kan spela precis vilken svårighetsgrad du vill när som helst, alla monster skalar till din level oavsett vilken svårighetsgrad du kör, dock får de mer HP och skada ju högre svårighetsgrad du väljer.
Du kan ändra svårighetsgraden hur du vill, ingame kan du enbart sänka den men om du avslutar spelet så kan du både höja och sänka innan du fortsätter spela.

Och så länge du dödar honom på Torment så kan han droppa torment only legendaries.

Bara något jag läste någonstans, att man kan höja svårighetsgraden under ett pågående quest, dock kan man inte sänka den. Så det gick bara att sänka om man började om från början.

Som sagt, ta allt jag säger med en säck salt för jag sitter inte framför datorn hemma

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Jodå du resettar hela questkedjan oavsett svårighetsgrad.
Verkar väldigt omständigt bara när det finns smidigare sätt att farma legendaries på än att rensa hela spelet för att sen döda Skeleton king på Torment och sen rensa hela spelet igen.

Det fungerar som så att du klarar hela spelet, resetar för att döda SK, resetar igen, dödar SK, rince and repeat.
Vet inte vad det kan ta om man är lite effektiv, runt 15-20 mins per run på torment1 kanske? Så 3-4 legendarys i timmen, kör du 4 pers i team går det att fixa ännu snabbare för ännu mer loot.

Tänker mig att man kör 4 spelare. Alla resetar och startar nytt game och rushar SK. De 3 som når han först kör en solo kill och resetar igen för att joina den 4de spelare och dra ytterligare en SK kill innan ny reset. Ger 7+ legendaris per runda till teamet.

Skrivet av Mocka:

Bara något jag läste någonstans, att man kan höja svårighetsgraden under ett pågående quest, dock kan man inte sänka den. Så det gick bara att sänka om man började om från början.

Som sagt, ta allt jag säger med en säck salt för jag sitter inte framför datorn hemma

Du kan alltid sänka svårighetsgraden men måste lämna gamet för att höja den.

Permalänk
Medlem

Så om man resettar så får man garanterat en legend av SK?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Så om man resettar så får man garanterat en legend av SK?

Japp, iaf fram tills dom fixar det. Verkade som att Diablo blir den som ger en legendary efter fixen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Det fungerar som så att du klarar hela spelet, resetar för att döda SK, resetar igen, dödar SK, rince and repeat.
Vet inte vad det kan ta om man är lite effektiv, runt 15-20 mins per run på torment1 kanske? Så 3-4 legendarys i timmen, kör du 4 pers i team går det att fixa ännu snabbare för ännu mer loot.

Tänker mig att man kör 4 spelare. Alla resetar och startar nytt game och rushar SK. De 3 som når han först kör en solo kill och resetar igen för att joina den 4de spelare och dra ytterligare en SK kill innan ny reset. Ger 7+ legendaris per runda till teamet.

Du kan alltid sänka svårighetsgraden men måste lämna gamet för att höja den.

15-20 minuter för att klara spelet? (ett run måste ju inkludera tiden för att klara spelet också, annars är det ju inte direkt något run ) Snarare minst 2 timmar, gissningsvis närmare 3 för de allra flesta, eller räcker det med att bara döda Diablo för att få ens status att räknas som ha klarat spelet?

Drog nyss 6 legendaries på 30 minuter bara genom att spela vanligt, känns mer värt
Räknar jag med gruppens så var det 11 legendaries.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

15-20 minuter för att klara spelet? (ett run måste ju inkludera tiden för att klara spelet också, annars är det ju inte direkt något run ) Snarare minst 2 timmar, gissningsvis närmare 3 för de allra flesta, eller räcker det med att bara döda Diablo för att få ens status att räknas som ha klarat spelet?

Drog nyss 6 legendaries på 30 minuter bara genom att spela vanligt, känns mer värt
Räknar jag med gruppens så var det 11 legendaries.

Vet inte om jag har missförstått det, men som jag förstod SK farming så räcker det att du har klarat spelet en gång för att kunna resetta när du vill och i så fall tar det som sagt max 20 min att plocka SK igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Vet inte om jag har missförstått det, men som jag förstod SK farming så räcker det att du har klarat spelet en gång för att kunna resetta när du vill och i så fall tar det som sagt max 20 min att plocka SK igen.

Nej, har du väl resetat måste du klara spelet igen innan du kan reseta igen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

15-20 minuter för att klara spelet? (ett run måste ju inkludera tiden för att klara spelet också, annars är det ju inte direkt något run ) Snarare minst 2 timmar, gissningsvis närmare 3 för de allra flesta, eller räcker det med att bara döda Diablo för att få ens status att räknas som ha klarat spelet?

Drog nyss 6 legendaries på 30 minuter bara genom att spela vanligt, känns mer värt
Räknar jag med gruppens så var det 11 legendaries.

T level?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Detta var på T3, drog A1 från start och innan Act1 var slut hade jag fått 8 legendaries och 3 legendary plans.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.