Apple CarPlay lanseras med Ferrari, Mercedes & Volvo, Spotify

Permalänk
Medlem

Apple CarPlay lanseras med Ferrari, Mercedes & Volvo, Spotify

http://www.theguardian.com/technology/2014/mar/03/apple-carpl...

Apple tillkännagav CarPlay på Geneve Motor Show imorse. CarPlay är AirPlay anpassat för bilen och använder sig mycket av Siri. Volvo är en av de första tre och Siri stödjer även Spotify nu. Apple maps är också med för navigering men hur bra den tjänsten är jämfört med konkurrenter från Google och Tomtom gör en ju lite skeptisk även om det säkerligen fungerar okej i de flesta fall.

Kul att höra (någorlunda) svenska namn vid lanseringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Jag har idag en Mini cooper med det "finaste" mediapaketet så jag kan koppla in iphonen och köra massa appar och grejer. Men detta kanske bara kommer till nya bilar? Alltså jag undrar om detta kommer till Mini connected appen i iphonen eller om jag måste köpa en ny Mini heh?

Detta ska även komma till BMW och Mini kör ju Bmws system så därför jag tänkte att det kommer till Mini också!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Jag har idag en Mini cooper med det "finaste" mediapaketet så jag kan koppla in iphonen och köra massa appar och grejer. Men detta kanske bara kommer till nya bilar? Alltså jag undrar om detta kommer till Mini connected appen i iphonen eller om jag måste köpa en ny Mini heh?

Detta ska även komma till BMW och Mini kör ju Bmws system så därför jag tänkte att det kommer till Mini också!

Vi börjar ju komma till att bilarna har mjukara som kan uppdateras, inte bara firmware. Som vanligt tror jag att det kommer vara upp till var och en av tillverkarna tyvärr. Jag räknar inte med att du kommer få detta i en gammal modell, men hoppet dör sist.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Skrivet av kyre:

Vi börjar ju komma till att bilarna har mjukara som kan uppdateras, inte bara firmware. Som vanligt tror jag att det kommer vara upp till var och en av tillverkarna tyvärr. Jag räknar inte med att du kommer få detta i en gammal modell, men hoppet dör sist.

Skickades från m.sweclockers.com

Den är ju knappt en halvår gammal så man hoppas ju! Har ju kontakten och allt för att koppla in lightning redan så hoppas dom får tummen ur!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11