Automatiskt återgå till Windows 8 start?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Automatiskt återgå till Windows 8 start?

Har en dator som den primära TV:n där vi kör exempelvis Netflix och SVT Play direkt från Windows startskärmen. En liten önskan jag har är om man startar SVT Play så den öppnas i ett fönster, sedan när man stänger den med [X] skulle man automatiskt komma till Windows 8 start igen. Går det?

På min ordinarie dator gör jag allt för att undvika den startskärmen, men just på "TV-datorn" känns de ikonerna väldigt smidiga istället.

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bergshamra (Stockholm)
Registrerad
Jan 2011

Du skulle ju kunna köra exempelvis Chrome i "Windows 8-läge" där du inte behöver gå till"skrivbordsläge" överhuvudtaget. På så vis kommer du ju till startmenyn när du stänger Chrome efteråt.

CPU: Intel Core i7 4770K MOBO: ASUS Z87-A RAM: 4x8 GB Corsair Vengeance 1866 MHz GPU: 2x ASUS Gefore GTX 780 SLI PSU: EVGA SuperNOVA NEX1500 Classfied Chassi: Corsair Obsidian 550D Webhallen Edition Kylare: Corsair Hydro H100i DVD/BD: ASUS Blu-Ray Combo 14x SSD: Corsair Neutron GTX 480GB HDD: