Wifi- drop sedan byte till Win8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2012

Wifi- drop sedan byte till Win8

Jag hade för något år sedan Win8. Hade då samma problem, att internet tappade mottagningen till routern och att internet bara försvann.

Installerade då Win7 igen och allt fungerade klockrent.

Har nu, efter om och men installerat Win8 igen och har tyvärr samma problem fortfarande. Får inget felmeddelande eller någonting utan internet bara försvinner.

Finns det något fix till detta eller är det någon mer än jag som lider av detta?

Notera att inga andra produkter som är kopplade till min router tappar internet, utan bara min dator med Win8.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Dec 2013

mina föräldras dator hade samma problem med en av deras laptops och problemet är nåt med att windows går in i nåt strömsparläge eller nåt sånt och stänger av wifi... högerklicka på nätverk nere i högra hörnet och in på inställningar där, ska finnas ett alternativ där som ska lösa detta. var ett tag sen jag gjorde det här men minns att det var något med inställningarna på nätverk

Kolla även inne på inställningarna för strömsparläget/förbrukning eller vad det nu heter? Om du inte hittar nåt inne på nätverk

(edit)kom på mer)

|CPU| AMD Ryzen 7 1700 |GPU| Radeon R9 290 + Tri-X kylare eftermonterad |MoBo| Gigabyte GA-AX370 Gaming K3 |RAM| - G.SKILL Ripjaws V 3600Mhz 16GB |CPU kylare| Noctua NH-D14 |PSU| EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2012

Tack! Ska kolla upp det, har bockat av något sånt för energisparande men ska kolla efter fler liknande inställningar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Mer intressant, vad har du för komponenter?

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du får vänta/hoppas på fungerande drivers.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Batman:

Mer intressant, vad har du för komponenter?

Ska se...

Har en Acer Aspire 5750G Laptop.

Intel Core i7-2670QM 2.2GHz
NVIDIA GeForce GT 540
Nätverkskortet heter Qualcomm Atheros AR5B97. Har sökt efter drirutiner via enhetshanteraren men den säger att mina drivrutiner är de senaste, dock går väl inte den att lita på till 100%

Någon mer komponent du vill veta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2012

Lite uppdatering!

Har bockat av så att Windows inte stänger av nätverkskortet vid strömspar och sen har jag stängt av alla andra strömsparinställningar.

Allt är på "hög prestanda" nu och inget drop på 2h.

Återkommer ifall det slutar annars var det det som var felet.

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2012

Skiten slutade fungera åter igen ett par gånger nu i veckan så har försökt att klura ut problemet. Har nu lagt in en ny drivrutin, ska skicka länk ifall jag märker att det fungerar utan strul så att folk som har samma problem kan få hjälp!