Admin sköldar på mina ikoner & problem att spara från chrome till C: disken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stökholmia
Registrerad
Feb 2011

Admin sköldar på mina ikoner & problem att spara från chrome till C: disken

Hej jag har randomly fått det hära problemet med att det har dykt upp admin sköldar på mina ikoner och jag har fått problem med att spara filer från min browser till c: disken den säger att jag inte har behörighet så jag vet inte om chrome körs som någon slags normal user eller något. Det är som om mitt konto är en vanlig användare fast ändå inte... jag är den enda användaren på datorn. Kan man få bort det på något sätt?

Så här ser ikonerna ut (exemple bara):

Intel Core i7-7700K @5GHz [Cools with Corsair GTX100i [Push & Pull]] | Asus Formula IX | SLI ASUS GTX 1080Ti STRIX OC@2GHz | Corsair RM1000X | Corsair Dominator Platinum Blackout 32GB 3200MHz (4x8GB) | 950 Pro 512GB M.2 | x3 850PRO 512GB | 5/3TB WD Green/black | Enthoo Evolv ATX | Main Screen: Acer 27" IPS G-Sync 144hz XB270HU | AUX: LG IPS7 27" (x3) | Copyright©1996-2017 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved. ®

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av RaW D Coy:

Hej jag har randomly fått det hära problemet med att det har dykt upp admin sköldar på mina ikoner och jag har fått problem med att spara filer från min browser till c: disken den säger att jag inte har behörighet så jag vet inte om chrome körs som någon slags normal user eller något. Det är som om mitt konto är en vanlig användare fast ändå inte... jag är den enda användaren på datorn. Kan man få bort det på något sätt?

prova gå in på control panel sen åtgärdscenter (en blå flagga). Uppe till vänster ser du då change UAC settings, ändra där till standard om det går. Sen virussök med Malwarebytes antimalware, om det hittar något ta även bort PuP märkta filer.

| Lian Li PC-V700. | i7 2600k 4.5Ghz OC. | Corsair H100. | 3x XFX HD6970 2GB Referens Trifire. | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL8. | OCZ Revodrive 3 PCIe, Crucial C300 SSD, 2x 1TB WD Caviar Black. | ASUS P8P67 WS Revolution. | Corsair AX1200.