Få fram mappstruktur i Visual Studio Ultimate 2012

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Okt 2010

Få fram mappstruktur i Visual Studio Ultimate 2012

Går det att få fram så man kan se någon slags mappstrukt likt den som t.ex. finns i Aptana där man kan öppna nya filer till vänster?

CPU: Intel i5 6600K 3.5 GHz Ram:Kingston 16GB DDR4 2400MHz GPU: GeForce GTX 780 MSI Gaming 3BG
Operativsystem: Windows 10 Pro SSD: Samsung EVO 850 SSD 250 GB
Skärm: Asus MX279H 27" Headset: Logitech G933 Chassi: Fractal Design R5
Mus: Logitech G602 Tangentbord: Corsair Gaming K70 LUX RGB Cherry MX Brown

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Det finns några olika trädvyer i VS, Solution Explorer och Source Control Explorer är de som jag använder mest men det finns olika server explorers osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av snajk:

Det finns några olika trädvyer i VS, Solution Explorer och Source Control Explorer är de som jag använder mest men det finns olika server explorers osv.

Ja detta funkar ju om jag öppnar ett projekt men om jag istället t.ex. bara öppnar en html fil så hade jag velat ha en vy för att se vart den ligger på datorn likt det som finns i Aptana men det kanske inte finns i VS?

CPU: Intel i5 6600K 3.5 GHz Ram:Kingston 16GB DDR4 2400MHz GPU: GeForce GTX 780 MSI Gaming 3BG
Operativsystem: Windows 10 Pro SSD: Samsung EVO 850 SSD 250 GB
Skärm: Asus MX279H 27" Headset: Logitech G933 Chassi: Fractal Design R5
Mus: Logitech G602 Tangentbord: Corsair Gaming K70 LUX RGB Cherry MX Brown

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av intro18:

Ja detta funkar ju om jag öppnar ett projekt men om jag istället t.ex. bara öppnar en html fil så hade jag velat ha en vy för att se vart den ligger på datorn likt det som finns i Aptana men det kanske inte finns i VS?

Jag har inte koll på Aptana, men räcker inte de inbyggda så finns det ju alltid tillägg. Exempelvis: http://visualstudiogallery.msdn.microsoft.com/7193af78-b06e-4...