Permalänk
Medlem

Random Bluescreens - Ram minnena?

Hej Sweclockers!

Som sagt random bluescreens en idag och en igår.. Idag var felmeddelandet PFN_LIST_CORRUPT som jag förstår det så har det med ram minnena att göra!
De meddelandet jag fick igår har jag inte koll på och vet heller inte hur man kollar sånt tyvärr! :/

Kör för nuvarande Windows 8.1 pro och tidigare Windows 7 Ultimate i Win7 fick jag aldrig Bluescreens konstigt nog!
Har Corsair Vengeance 8GB 2x4 om det har någon betydelse!

Värt att nämna är väl att jag har klockat datorn med Ai Suite - Processorn till 4,4GHz och den klockade tydligen upp minnena till 1648 Mhz detta kanske kan vara en bidragande faktor.

Någon som är kunnig inom detta och kan hjälpa mig?

Mvh
z0rks

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är att köra Memtest86+ och kontrollera dina RAM-minnen. Annars kan du ta bort överklockningen på datorn och se om du fortfarande får dessa bluescreens.

Visa signatur

Workstation: Maximus VIII Gene Intel Core i7-6700K Corsair Dominator 16GB Asus Strix 1080 OC Samsung 970 Evo NVMe 500GB Samsung 850 Evo 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cetec:

Ett alternativ är att köra Memtest86+ och kontrollera dina RAM-minnen. Annars kan du ta bort överklockningen på datorn och se om du fortfarande får dessa bluescreens.

Får väl prova det!
Någon som har något annat förslag?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360