Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Fps drops Lol

Hej alla på sweclockers!

Spelar ganska mycket lol och har efter de senare patcherna fått problem med kraftigt lägre fps. Spelar på en äldre dator och ska köpa ny inom kort, men undrar ifall någon av er har något tips på hur man kan få upp den så det blir spelbart fram till att jag köper den nya.
Tidigare har jag haft runt 60 fps på medium vilket har varit helt ok, men nu i de senaske ligger det runt 20 på very low, vilket gör det väldigt svårt att ligga kvar på samma nivå i spelet. Kan tyvärr inte mina specs då jag inte köpte eller byggde denna dator, men alla tips skulle hjälpa!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014

C:\Riot Games\League of Legends\Config\game.cfg

Byt ut allt i den filen mot följande. Självklart får du sätta din egna Width och Height motsvarade vad du nu har.

[General] SystemMouseSpeed=0 Width= Height= Colors=32 WaitForVerticalSync=0 PredictMovement=0 Windowed=0 EnableLightFx=0 UserSetResolution=1 GameMouseSpeed=10 BorderlessWindow=0 [Performance] AutoPerformanceSettings=0 CharacterQuality=0 EnvironmentQuality=0 Full3DModeEnabled=0 GammaEnabled=0 EffectsQuality=0 ShadowQuality=0 FrameCapType=2 AdvancedShader=0 EnableParticleOptimizations=0 AdvancedReflection=0 PerPixelPointLighting=0 ShadowsEnabled=0

Dold text

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3