Loot 2.0 - vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så, patchen har varit ute i lite mer än en vecka nu och min fråga till er är vad ni tycker om det nya lootsystemet.

Känner ni att det droppar fler upgrades än tidigare?
Tycker ni antalet legendaries som droppar är högre än tidigare?

Vet att det är RNG men är själv lite besviken. Räknade att det droppat 14 legendaries och 2 gröna för mig på 10 dagar (~2 per kväll) och ingen av dem har varit en direkt upgrade. Bytte ut ett par gula bracers, det är allt. Har ändå rätt kass gear i jämförelse med de flesta som spelar här på forumet.

Det har väl varit mest sämre grejer, men en del som har gett schyssta uppgraderingar också.
Nån gear har ökat mina värden med flertalet procent på alla tre stats.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Tycker det är rent utav efterblivet att nästan allting är bind to account numera och kommer bli det i ROS.

Allt crafting gear som du craftar över level 61 är bind to account vad jag vet, alla crafting materials också.

Gems är bind to account också tror jag.

Tror det enda som inte är bind to account är items du hittar som inte är legendaries, legendaries blir låsta till partyt i 2h..

Så jävla dumt.

Tycker det är helt ok. Men craft kunde varit som legendaries. Att man kan dela med sitt party.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av draanexle:

Tycker det är rent utav efterblivet att nästan allting är bind to account numera och kommer bli det i ROS.

Allt crafting gear som du craftar över level 61 är bind to account vad jag vet, alla crafting materials också.

Gems är bind to account också tror jag.

Tror det enda som inte är bind to account är items du hittar som inte är legendaries, legendaries blir låsta till partyt i 2h..

Så jävla dumt.

Kan bara hålla med, loot 2.0 är bra nog för att jag ska kunna acceptera bakslaget att AH försvann (ja jag tyckte AH var bättre än d2jsp...) men att allt är BoA drar ner betyget avsevärt. Är så jäkla tråkigt när det droppar något jag vet är en uppgradering till någon polare men inte till mig och just han inte var med i gamet den rundan

Bara en sån grej som att när jag och polarna skulle köra en gemensam Hardcore runda och vi snackade om hur vi ska lösa det för att utnyttja loot maximalt så blev resultatet att vårt team består av 4x wizards för att maximera hur mycket loot vi kan byta med varandra känns också rätt snedvridet men är väll ok då poängen med loot 2.0 är att det ska droppa bra grejer till dig i singleplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Det har väl varit mest sämre grejer, men en del som har gett schyssta uppgraderingar också.
Nån gear har ökat mina värden med flertalet procent på alla tre stats.

Det tog ett tag men nu har jag äntligen fått några små upgrades Tror jag ökat min DPS med ~50k vilket är najs

Skrivet av lanbonden:

Kan bara hålla med, loot 2.0 är bra nog för att jag ska kunna acceptera bakslaget att AH försvann (ja jag tyckte AH var bättre än d2jsp...) men att allt är BoA drar ner betyget avsevärt. Är så jäkla tråkigt när det droppar något jag vet är en uppgradering till någon polare men inte till mig och just han inte var med i gamet den rundan

Bara en sån grej som att när jag och polarna skulle köra en gemensam Hardcore runda och vi snackade om hur vi ska lösa det för att utnyttja loot maximalt så blev resultatet att vårt team består av 4x wizards för att maximera hur mycket loot vi kan byta med varandra känns också rätt snedvridet men är väll ok då poängen med loot 2.0 är att det ska droppa bra grejer till dig i singleplayer.

Jag håller med dig. Boostade en polare upp till 60 igår och visste att jag hade flera legendaries på min bank som jag själv inte behöver men låtit ligga i brist på annat. Hade så gärna velat ge honom några av dem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

När jag lvlar upp en ny char då droppas det extremt mycket legs. Sen när jag spelar på min monk torment II så droppas det verkligen inget

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MysickCombo:

När jag lvlar upp en ny char då droppas det extremt mycket legs. Sen när jag spelar på min monk torment II så droppas det verkligen inget

Tror det beror på att sista bossen i varje act har 100% drop chance första gången. Är iallafall min erfarenhet när jag skapat en helt ny gubbe. Detta verkar dock inte gälla när du resettar questen. Då är det bara Diablo som har 100%.

Permalänk

Tycker det är trist att man inte kan byta grejer iaf inom "clanen"

Ah gör ju inget att det försvann men diablo utan trade är ju lite meh...

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |