har problem när jag spel så kommer det upp "stäng program för att förhindra förlust av information"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

har problem när jag spel så kommer det upp "stäng program för att förhindra förlust av information"

Detta händer när jag spelar tf2,lol,bf4 och även wow. detta händer oftas medans jag använder obs. så efter att detta kommer så fungerar inte obs heller det kommer upp att det inte finns mine. Jag har ingen aning varför det kommer upp men jag tror att det har någon ting med windows elller något för detta händer med alla spel. jag hoppas ni kan hjälpa mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

om ni vill se hur det ser ut skriv till min mail så mailar jag en bild. Eriksson19a@gmail.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2006

Ren gissning och snabb googling säger mig att du har för lite RAM samt för liten/ingen page-fil.

Kontrollpanelen -> System -> Avancerade inställningar -> avancerat -> prestanda (klicka på "inställningar...") -> avancerat -> ändra... ->

Kryssa ur "Hantera page-filen automatiskt" -> Custom size -> Öka till typ... 4GB. Starta om datorn och se om problemet kvarstår.

Nu har jag engelskt windows så jag är inte helt säker på om jag översatt alla flikar och fönster korrekt i vad jag skrev ovan. Säg till om du inte hittar så får jag/någon ge en bättre beskrivning.

┻━┻ ︵ ヽ(°□°ヽ)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
┻━┻ ︵ \( °□° )/ ︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2005

Som apan sade är det RAM-minnesbrist. Pagefil löser det, men gör också windows segt när den används. Mer RAM är bästa lösningen

Z87-Pro, I5 4670K@4.0 (4.2 single), Sapphire 290 TRI-X ~10% överklock, 16GB Crucial Tactical@stock, Deep Silent 1, Samsung Evo 250GB + 2x1TB 7200
Toshiba Satellite L855-10U
P5QL, E5300@3640Hz, GTX275, 4GB kingston 800MHz cl4, Threehundred, Zalman 500W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

jag gjorde det som du sa apamedvapen med det verkar inte fungera problemet har inte löst sig . och jag tror att jag har gjort helt rätt men jag är inte helt hundra.