filmerna är "out of focus" i fullscreen

Permalänk

filmerna är "out of focus" i fullscreen

Hej!

Jag har haft filmer som har sett bra ut innan provade att koppla in en tv via hdmi och öppnade en film i vlc (provade även windows movie player) men det blir jätte dålig bild och kopplade ut hdmi kabeln och då ser filmerna lika dåliga ut.. hjälp! :/

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alexstheman:

Hej!

Jag har haft filmer som har sett bra ut innan provade att koppla in en tv via hdmi och öppnade en film i vlc (provade även windows movie player) men det blir jätte dålig bild och kopplade ut hdmi kabeln och då ser filmerna lika dåliga ut.. hjälp! :/

Fattar inte riktigt vad du menar? Är det på TV:n det inte ser bra ut eller är det på monitorn?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

kolla vad du har för upplösning på sekundärskärmen (TV:n) under skärminställningar på kontrollpanelen. vlc har också inställningar för upplösning vid uppspelning, du kan behöva återställa dessa om du bara drog över uppspelningspanelen till tv:n och maximerade rutan.

Visa signatur

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Fattar inte riktigt vad du menar? Är det på TV:n det inte ser bra ut eller är det på monitorn?

Skrivet av Den_Samme:

kolla vad du har för upplösning på sekundärskärmen (TV:n) under skärminställningar på kontrollpanelen. vlc har också inställningar för upplösning vid uppspelning, du kan behöva återställa dessa om du bara drog över uppspelningspanelen till tv:n och maximerade rutan.

Jo, det är så att filmerna funkade skit bra att titta på innan, men när jag kollar info om filmerna är resolution skit låg t.ex 520x360 as skumt..

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet