Permalänk

Dator problem!

Hejsan! Jag dammsög ur datorn och bytte plats på ram minnena eftersom att jag köpte 2x4 gb sticks men jag hade bara 4gb tillgängligt. Nu när jag ska starta datorn så får jag ingen bild på skärmen och ingenting annat funkar som t.ex tangentbord eller mus.

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Medlem

Så du var nere med en dammsugare i datorn? Eller använde du tryckluft?

Om du var inte och joxade med en dammsugare kan du ha stekt en eller flera komponenter tack vare all den statisk energi en dammsugare bygger upp.

Citat:

It’s bad to clean the inside of your computer with a vacuum cleaner because vacuuming creates a large static build up that could (and most likely will) discharge into the sensitive electronics inside your computer case. There are specialized vacuum cleaners designed for cleaning out computers and electronic equipment but given the limited amount of use a single user would get from such a purchase it’s not a very wise one—they start at $300+ and can easily break the $1000 price barrier.

http://www.howtogeek.com/57870/ask-how-to-geek-why-you-should...

Permalänk
Skrivet av Poptart:

Så du var nere med en dammsugare i datorn? Eller använde du tryckluft?

Om du var inte och joxade med en dammsugare kan du ha stekt en eller flera komponenter tack vare all den statisk energi en dammsugare bygger upp.

Jag dammsög. Men jag vet inte om jag har stekt nå komponenter. jag har dammsugit massor med gången så jag antog väl att det skulle gå bra denna gång . men jag kanske hade otur. menmen, Ska kolla upp lite med imorgon då jag har mer tid. Tack för svar.

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crimsnmonkey:

Jag dammsög. Men jag vet inte om jag har stekt nå komponenter. jag har dammsugit massor med gången så jag antog väl att det skulle gå bra denna gång . men jag kanske hade otur. menmen, Ska kolla upp lite med imorgon då jag har mer tid. Tack för svar.

Testa återställ BIOS. Kan du göra direkt på moderkortet oftast och brukar lösa många problem

[edit] - lyser några lampot på moderkortet? Grönt? Rött? Piper det? Händer något? Går fläktar?