Batman: Arkham Knight - Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Batman: Arkham Knight - Diskussionstråd

Batman Arkham: Knight. Rocksteady Studios 3'e spel.

Var först tänkt hösten 2014, blev försenat till Februari 2015, 2'a Juni 2015 och nu enligt bekräftat rykte 23 Juni 2015.

Källa bilder: http://www.comicbookmovie.com/news/?a=95566

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Helt underbart. Nu har jag ju en "next-gen" konsol, men detta spelet är av sådan vikt för mig att jag skulle köpt en konsol bara för det... Älskar Batmanspelen och gillade till och med Origins.

Vill också tillägga att man enligt lag inte får uttala dig om man inte klarat första Batman på riktig NES... ;-p

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Verkar mycket lovande! Älskade Arkham Asylum och City. Hoppas bara att Jokern visar sig igen

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Detta skulle ju dom ha gjort med Origins förstår ej varför dom inte gjorde det. .var det för en ursäkt att detta ändå skulle komma senare eller?

Permalänk
Medlem

Liten korrigering: borde vara "Batman: Arkham Knight". Ser fram emot spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Detta skulle ju dom ha gjort med Origins förstår ej varför dom inte gjorde det. .var det för en ursäkt att detta ändå skulle komma senare eller?

Origins utvecklades inte av Rockstead utan av WB Montreal så Origins var inte en "riktig" del i serien. Arkham Knight är den riktiga trean.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Detta skulle ju dom ha gjort med Origins förstår ej varför dom inte gjorde det. .var det för en ursäkt att detta ändå skulle komma senare eller?

Troligtvis är förklaringen väldigt enkel; de ville få ut ett "mellanspel" för att tjäna lite extra pengar innan den riktiga avslutningen på trilogin som vi får nu...

OT: Batmans dräkt ser ut som den i Origins, inte som den i Asylum och City. Inte för att det spelar någon roll då jag gillade Originsdräkten bättre - bara en tanke...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Origins utvecklades inte av Rockstead utan av WB Montreal så Origins var inte en "riktig" del i serien. Arkham Knight är den riktiga trean.

Origins är fortfarande canon så den är "riktig" men kanske inte identifieras av alla fans som det pga annan utvecklare. Origins var ju inte heller en sequel utan prequel, så i vilket fall som helst så är Knight 3an oavsett.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tänkte liva upp tråden lite.

Det nu inte långt kvar. Men det sägs att de har framskjutet lanseringen med 3 veckor 2'a Juni blir 23'e Juni istället.

Men de bjuder på en ny gameplay.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Snart dags nu Någon som har hört något om recensioner? Lästa någonstans att de skulle komma den 20de eller 19de.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag hade tur och norpade en Steam-key från CDON för 50kr innan dom insåg sitt misstag.
Har taggat för detta spel sedan sommaren -14, snart dags nu Ska bli så jävla kul!
Hoppas bara datorn pallar med att lira laggfritt.

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Snart dags nu Någon som har hört något om recensioner? Lästa någonstans att de skulle komma den 20de eller 19de.

Citera mig själv här men ändå

Recensioner har kommit ut nu, verkar lovande men alla är från ps4 så håller mig fortfarande lite för att vara på den säkra sidan att det funkar som det ska

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

På Tisdag smäller det! Kommer nörda till tusen, så jäkla nyfiken på vem Arkham Knight kan vara

Permalänk
Skrivet av biorrith:

På Tisdag smäller det! Kommer nörda till tusen, så jäkla nyfiken på vem Arkham Knight kan vara

Jag tänker gissa på jokern trots att man får se honom bli kremerad. Är dock beredd på att ha fel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ska vara kartan för hela spelet, återstår att se om det är så större än arkham city..

Permalänk

Hoppas dom får in bra med story o inte bara en massa små missions.

Skrivet av HazZarD:

Ska vara kartan för hela spelet, återstår att se om det är så större än arkham city..

http://i.imgur.com/IIkeihr.png

Satt på jobbnätverket, blockerades av surf filter :)
Permalänk
Medlem

Dom säger i slutet på videon att Batman dör? Dafuq? =(

Permalänk

Fick nyss nyckeln och har börjat nedladdningen av spelet. Får se om det är spelbart eller om det låses upp först imorgon, men gissar på att det är låst än så länge.

Angående Arkham Knight så spekulerar jag i att det är Jason Todd a.k.a. Red Hood som tagit upp manteln. Det passar in(inte minst med att det ska finnas challenge banor med just Jason) ganska bra tycker jag. Om det är Jokern som är just Arkham Knight så känns det ganska lame? Ganska långt bort från karaktären i sig tycker jag. Men den som spelar få se vem det är ganska snart!

Permalänk
Medlem

Har precis börjat ladda ner det på steam. Har under senaste månaden läst otroligt mycket Batman-comics samt spelat ut Arkham City, så jag har verkligen laddat.

Det tråkiga är bara att man jobbar till klockan fyra imorgon, men när jag kommer hem ska det nötas big time!

Permalänk
Medlem

Det här med premium. Är det någon som köpt det och anser det vara värt?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Det här med premium. Är det någon som köpt det och anser det vara värt?

Köpte premium edition när CDON hade "råkat" sätta ner den med 89% till 89kr. Håller på att preloada på steam atm men känns ganska värt hittills ^^
Skulle nog ändå köpt seasonpasset då jag är en sucker for batman, så är nog upp till individen.

Permalänk
Skrivet av jH0Ni:

Det tråkiga är bara att man jobbar till klockan fyra imorgon, men när jag kommer hem ska det nötas big time!

Det låser upp sig kl 19 så du kan jobba lugnt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag är så sugen på spelet, men när jag fick det för 50:- på cdon när dom hade "felmärkt" det så ska det bli kul att testa

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem

@Sweets589:

Nehe?? Det sög ju stenhårt, det blir en seg väntan.

Permalänk
Skrivet av jH0Ni:

@Sweets589:

Nehe?? Det sög ju stenhårt, det blir en seg väntan.

Dubbelkollar nu och verkar som jag har fel. "This game will unlock in approximately 4 hours" Copy&paste från steam. Där ser man, kul lite överraskning. Hinner dock knappt starta det förens jag ska jobba i vilket som helst så

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Det här med premium. Är det någon som köpt det och anser det vara värt?

Skulle inte rekommendera att köpa det nu, du får bara season passet till. Det ska ge extra content på ett spann över 6 månader efter release så testa spelet innan.

Börja med spelet, köpt till season pass om du vill ha mer. Alternativ kan du vänta på att det reas ut.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Helt underbart. Nu har jag ju en "next-gen" konsol, men detta spelet är av sådan vikt för mig att jag skulle köpt en konsol bara för det... Älskar Batmanspelen och gillade till och med Origins.

Vill också tillägga att man enligt lag inte får uttala dig om man inte klarat första Batman på riktig NES... ;-p

Pah, filthy console peasant. NES? Tacka vet jag Batman till MS-DOS.

Lite mer on topic så ska det bli sköj att testa även om det får vänta tills i höst när jag är hemma i lägenheten igen.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Känns på något sätt som WWE Allstars spelet... Kan inte sätta fingret på vad det är dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Köpte premium edition när CDON hade "råkat" sätta ner den med 89% till 89kr. Håller på att preloada på steam atm men känns ganska värt hittills ^^
Skulle nog ändå köpt seasonpasset då jag är en sucker for batman, så är nog upp till individen.

Jag köpte också från cdon men har inte fått någon nyckel ännu, när fick du din nyckel?

Skickades från m.sweclockers.com