Datorn har återställt hårddisk C. filer borta

Permalänk
Medlem

Datorn har återställt hårddisk C. filer borta

Hej! Startade datorn idag och till min förvåning så har datorn återställt C hårddisken men som spel och sånt finns kvar men inte Musik och bild filer. Ser även att texten i både Windows och internet har förändrat sig . Ser mer klassiskt ut men med pixlar. Men har kollat grafikinställningar och de är korrekt. Lika bra att installera om hela datorn tror jag men vill gärna vet om jag kan finna mina bilder igen? Kan inte återställa datorn till annan tidpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe89:

Hej! Startade datorn idag och till min förvåning så har datorn återställt C hårddisken men som spel och sånt finns kvar men inte Musik och bild filer. Ser även att texten i både Windows och internet har förändrat sig . Ser mer klassiskt ut men med pixlar. Men har kollat grafikinställningar och de är korrekt. Lika bra att installera om hela datorn tror jag men vill gärna vet om jag kan finna mina bilder igen? Kan inte återställa datorn till annan tidpunkt.

Märkligt problem. Anyhow, för att återskapa din filer kan du antingen A. leta efter windows backup eller B använda dig av ett återställningsprogram för filer. Då gäller det att sektorerna på hårddisken inte har skrivits över med ny data ännu för att det ska lyckas. Därför är det viktigt att du inte använder den här datorn till surfa/spela etc tills du har lyckats återskapa filerna.

http://pcsupport.about.com/od/filerecovery/tp/free-file-recov...

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret. Använde mig av Puran File Recovery och hittade bilderna som jag saknade! Nu blir det en ominstallation och hoppas det inte återkommer. Tack än en gång!