Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2006

Skärmarna "sprakar" sporadiskt

Hejsan,

Jag köpte för ett tag sedan en ny skärm till min setup som tidigare bestått av 3 st Dell U2412M. Den nya skärmen är en 144/120 hz Asus VG278HE som jag kör som mittenskärm (med de andra två i porträtt). Sedan köpet av skärmen har alla skärmar börjat spraka till med ett "static noise". Det händer så ofta som en gång i minuten till en gång i timmen, men enbart när datorn används aktivt. Sprakandet pågår i bara några hundradelar och är svårt att få med på film då jag inte lyckas hitta något specifikt som kan framkalla problemet.

Är det någon som känner igen detta?

4770K
Sabertooth Z87
2 x EVGA GTX 780 "Classy" SLI
16 gb RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Dec 2012

Du har kollat så att sladdarna sitter i ordentligt. Är grafikkortet överklockat?

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

Tjena! Hade något liknande med min nya skärm, nu är mitt problem kanske något helt annat, men det hände i spel när det kom video sekvenser att det kom svaga sprakande ljud inne från skärmen. Hittade felet efter några dagar och det visade sig vara dom inbyggda högtalarna i skärmen trots att dom inte var inkopplade. Kan ju vara värt en titt tror inte att det är detta som är ditt problem dock..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av gwin:

Du har kollat så att sladdarna sitter i ordentligt. Är grafikkortet överklockat?

Sladdar sitter i ordentligt. Ska dubbelkolla igen.

Grafikorten är inte överklockade för tillfället.