Kaspersky IS 2013 problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Dec 2001

Kaspersky IS 2013 problem

Jag har en stationär burk som kör Kaspersky Internet Security 2013 och en laptop som kör Ubuntu med samba.
När jag delar filer ifrån widows till ubuntu är det inga problem.
Men om jag försöker dela filer ifrån Ubuntu till windows så sätter överföringen igång sen efter cirka 1/3 så stannar överföringen av.
Detta gäller inte bara Samba utan även för ftp?
ftp servern ligger på windows burken och överföringen startar men sen sjunker den snabbt ner till några enstaka kb/s...

Kaspersky har mitt LAN som trusted network. Avaktiverar jag kasperksy så fungerar det som det ska.

Kan tillägga att kör jag bredbandskollen så får jag via Ubuntu ut cirka 120Mbit/s ner och 80Mbit/s upp men via filöverföringar lokalt går det i cirka 6MB/s.

Jag har en Asus RT N66U och den skyfflar filer mellan mina andra windowsburkar i normala hastigheter och streamar HD film via wlan till min boxeebox utan problem.

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

För bästa säkerhet bör du ju installera Kaspersky 2014 i stället och det kanske löser upp något också.