Hur förflyttar jag ett Program

Permalänk
Medlem

Hur förflyttar jag ett Program

Hej.

Vet inte om jag är i rätt tråd, men jag testar och hoppas på bra hjälp.

Jag undrar hur jag förflyttar ett program jag har på en dator till en annan dator?
Jag har ingen installations skiva till det programet annars hade jag bara installerat det som genom skivan.

Hur förflyttar jag det och vad måste jag göra?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxican:

Hej.

Vet inte om jag är i rätt tråd, men jag testar och hoppas på bra hjälp.

Jag undrar hur jag förflyttar ett program jag har på en dator till en annan dator?
Jag har ingen installations skiva till det programet annars hade jag bara installerat det som genom skivan.

Hur förflyttar jag det och vad måste jag göra?

Tacksam för svar.

Leta upp programmet på Internet, ladda hem det, överför installations-filen till ett USB-minne eller överför den genom FTP eller liknande, och installera sedan programmet på den andra datorn.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Du kan till en början pröva att bara flytta programmets installerade filer till den andra datorn. Funkar inte det så är lättaste som sagt att göra som edgren sa.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Grejen är bara den att jag tror det är ett program som inte finns ute för nerladdning.
Det är ett program som min pappa använder när han felsöker bilar osv.
Så det ska från en bärbar till en annan bärbar dator.

Funkar det om jag för över hela den mappen till en skiva bara, eller hur/vad måste jag göra? Är inte redigt kunnig inom detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxican:

Grejen är bara den att jag tror det är ett program som inte finns ute för nerladdning.
Det är ett program som min pappa använder när han felsöker bilar osv.
Så det ska från en bärbar till en annan bärbar dator.

Funkar det om jag för över hela den mappen till en skiva bara, eller hur/vad måste jag göra? Är inte redigt kunnig inom detta..

Ah! Ok :/ Surt. Du kan inte kopiera filerna som finns i katalogen, för då följer inte de nödvändiga Windows-nycklarna och andra nödvändiga filer med. Efter en snabb Google-sökning, hittade jag ett program som gör exakt det som du är ute efter. PickMeApp Beta heter det. Förhoppningsvis hjälper det er.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Fan också :/
Ska testa det programet, bara det att det är en gammal dator (typ 10-12 år) som pappa köpte bara för ha det programet på, så jag vet inte ens om internet funkar på den osv. Men jag ska försöka ladda ner programet..

Någon mer som har förslag?

Permalänk
Rekordmedlem

Klona disken så kan du experimentera med klonen, det kanske går att virtualisera hela datorn eller nått liknande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vad är det för program?:)

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxican:

Fan också :/
Ska testa det programet, bara det att det är en gammal dator (typ 10-12 år) som pappa köpte bara för ha det programet på, så jag vet inte ens om internet funkar på den osv. Men jag ska försöka ladda ner programet..

Någon mer som har förslag?

Om datorn har Windows XP, Windows Vista, eller Windows 7 installerat, så kan ni använda PickMeApp Beta. Windows XP lanserades under oktober 2001, så jag antar att det operativsystemet är installerat på hans gamla dator

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.