En snabb fråga gällande köp från Microsoft Store

Permalänk

En snabb fråga gällande köp från Microsoft Store

Hej, har precis byggt en dator åt min kompis och nu behöver han windows. Om man köper windows härifrån: http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Windows-8..., får man då en windowsskiva hemskickad, eller är det en nedladdning?
Tack så mycket!

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem

Nedladdning troligtvis via ISO.

Permalänk

Det är en nedladdning, men man brukar kunna välja att få en fysisk skiva också.

Permalänk
Skrivet av Sprawler:

Det är en nedladdning, men man brukar kunna välja att få en fysisk skiva också.

Skrivet av Superlight:

Nedladdning troligtvis via ISO.

Okej, tack så mycket, om jag får en nedladdning är det bara att lägga över på usb och ge till min kompis?

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk

Ja absolut! Betydligt smidigare och snabbare installation än med DVD.

Permalänk
Skrivet av Sprawler:

Ja absolut! Betydligt smidigare och snabbare installation än med DVD.

Tack så mycket! Fick allting att fungera igår kväll. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Skrivet av Sprawler:

Ja absolut! Betydligt smidigare och snabbare installation än med DVD.

Jag har nu en ny fråga.. Jag använde samma kod till min kompis dator som till min dator, eftersom koden fungerade antog jag att det var lugnt med att använda koden igen. Windows fungerar på båda maskinerna men kan Microsoft upptäcka att det är samma koder och stänga ned windows på båda maskinerna? Jag tror jag har Retail versionen.

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem

Regeln är en licensnyckel per dator. Microsoft kommer troligen att upptäcka att samma licensnyckel används i två datorer och då kommer åtminstone en dator att anses ha en ogiltig licens och t ex Windows Update slutar att fungera.

Var det inte meningen att du skulle köpa Windows på Microsoft Store?