Grafikortets lampa blinkar och får ingen bild

Permalänk
Medlem

Grafikortets lampa blinkar och får ingen bild

hej,igår så skulle jag byta ut kylpastan till min processor(amd's original fläkt) och datorn har funkat fel fritt ända sen jag byggde den(ca 1 månad sen), men efter jag har placerat kylpastan på processorn och monterat tillbaka allt så funkar inte dator, som titeln säger så blinkar grafikkortets lampa(ett 270x toxic edition) och så får jag ingen bild, har aldrig stöt på detta problemet så har ingen aning om vad jag ska göra.
specs:
270x toxic edition (saphire)
ASRock FM2A88X Extreme4+ ATX som MB
AMD athlon II x4 750k
1 TB WD red
Kingston RAM 8 gig (2x4) 1333 MHz
en vandlig DVD spelare i den
ett Silver power 400W 80+ silver certifikat
Tack på förhand!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Skrivet av adillboy:

hej,igår så skulle jag byta ut kylpastan till min processor(amd's original fläkt) och datorn har funkat fel fritt ända sen jag byggde den(ca 1 månad sen), men efter jag har placerat kylpastan på processorn och monterat tillbaka allt så funkar inte dator, som titeln säger så blinkar grafikkortets lampa(ett 270x toxic edition) och så får jag ingen bild, har aldrig stöt på detta problemet så har ingen aning om vad jag ska göra.
specs:
270x toxic edition (saphire)
ASRock FM2A88X Extreme4+ ATX som MB
AMD athlon II x4 750k
1 TB WD red
Kingston RAM 8 gig (2x4) 1333 MHz
en vandlig DVD spelare i den
ett Silver power 400W 80+ silver certifikat
Tack på förhand!

ditt moderkort har väl intern grafik ? ta ur 270x stoppa in skärmkabeln direkt till mobo. kolla om du få bild.

har du använt antistat armband, eller funka ju om man håller i chassit samtidigt men då blir det krångligt att lyfta nåt tyngre....

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

ditt moderkort har väl intern grafik ? ta ur 270x stoppa in skärmkabeln direkt till mobo. kolla om du få bild.

har du använt antistat armband, eller funka ju om man håller i chassit samtidigt men då blir det krångligt att lyfta nåt tyngre....

hittade felet, de var en böjd "pinne" på cpun, rättade till den och efter de så funkade datorn.
Tack för svaret ändå!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s