Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Ingen signal?

Tja! Jag håller på att bygga ihop en dator men har stöt på ett problem. Jag hade tänkt att säta i ett amd 5870 i datorn. När jag startat den så står det No signal. Så jag provade att ta bort grafikkortet, och då startade den.

Pc-delar

Grafikkort: Amd 5870

Processor: Intel Celeron

Nätagregat: 300w

Ram: 4gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Antagligen har du inte satt i det riktigt. Det är lätt hänt att inte alla pci-anslutningar får kontakt.

Moderkort: ASUS P5Q PRO | CPU: q9550 @ 2.83 Ghz | GPU: GTX 580 | Lagring: Intel 520 240GB SSD + 3TB WD Green EZRX | RAM: 4x 2gb 800mhz ddr2 | PSU: Corsair 750w | Skärmar: Samsung Syncmaster SA350 + Samsung Syncmaster T200 | Tangentbord: Logitech G11 | Mus: Razer Deathadder 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2003

Du måste väl stänga av det inbyggda graffet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

antar att du flyttade vga/dvi/hdmi kabeln till grafik kortets portar också?

CPU: I7 4770k Noctua DH-14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: Nvidia 980 RAM: 16 GB Corsair RAM 1600 MHz SSD: Corsair force GT 120 GB, OC Agility 3 120 GB HDD: WD 2TB Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Ljud: Asus Xonar D2X Hörlurar: AKG K 240 MK II Microfon: Modmic 4 Mus: Logitech G500s Matta: Steelseries QcK Mini Skärmar: en BenQ 22' och en Samsung 19'. V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Lejror:

Tja! Jag håller på att bygga ihop en dator men har stöt på ett problem. Jag hade tänkt att säta i ett amd 5870 i datorn. När jag startat den så står det No signal. Så jag provade att ta bort grafikkortet, och då startade den.

Pc-delar

Grafikkort: Amd 5870

Processor: Intel Celeron

Nätagregat: 300w

Ram: 4gb

hejsan stoppade du i VGA/dvi kontakten i grafikkortets kontakter och det inte funkade?.
Grafikkortet behöver extern strömförsörjning via 1 eller 2 6 pinnars kontakter är dom inne?

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av MCRJ:

Du måste väl stänga av det inbyggda graffet

och nej det behöver han inte den startar inte om du har externt grafikkort , oftast i bios så är den redan inställd så. det är om man nu vill ha det så man måste gå in o ställa in så skälv detta är overkill för dom som kan men ska inte heller uppfattas som problem om en som är mindre bra skall koppla in ett grafikkort i datorn.

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Fel forumdel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2014

Finns två andra möjligheter (utöver felaktig installation samt bios inställningar)
Det ena är moderkortets kompatibilitet med grafikkortet, vore bra om du orkade skaka fram moderkortets namn.
Andra alternativet är underdimensionerat nätagg. 300 watts låter väldigt lågt, datorn borde dock kunna starta ändå.

Som tidigare nämnt, kolla så att de kontakter på grafikkortet är fyllda med strömsladdar (typ 2x 6-pinnars kontakter).

Börja med att kolla kompatibilitet mellan moderkort/grafikkort innan du stänger av nånting i bios som tidigare har föreslagit. Om du inte är så kunnig så är det bara skriva här vad det är för moderkort så kan vi försöka luska ut problemet tillsammans. Moderkortsnamnet har en tendens att stå på moderkortet.

Mvh.

Dumburken:
6800K baserad rigg med ett ghettomoddat gtx 970 och mer ram än nödvändigt :)
Kringutrustning:
ASUS MG278, HHKB Professional 2/Custom 60%, Räsermus, Philips Fidelio x2, Blue snowball
Citera/svara gärna för svar.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009

*Tråd flyttad*

Jag tror att du får ännu fler bra svar här.