Kopiera de senast skapade filerna från X till Y med arkivering av gamla filer på Y

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gagnef
Registrerad
Feb 2013

Kopiera de senast skapade filerna från X till Y med arkivering av gamla filer på Y

Hej,

jag är i behov av en batch fil eller ett program som kan lösa mitt problem.

Jag har ett jobb som skapar upp filer varje natt på en nätverksenhet(låt oss kalla den X) som jag skulle vilja kopiera till en annan nätverksenhet(låt oss kalla den Y) och samtidigt som filerna på Y arkiveras i en mapp(i.e. Y:\arkiv) så att bara de senast skapade filerna finns i strukturen på Y.

Finns det något sätt jag kan göra en batch fil som löser detta, eller finns det möjligen någor program typ Xcopy5?

Kollade lite på Xcopy5 men där fanns inte möjligheten att kopiera senast skapade fil med dagens datum eller att den arkiverade filerna på destionationsmappen med automatik.

Någon?

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,5GHz | GPU: Gigabyte Radeon HD7950 | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: SteelSeries Kana V2 | Tangentbord: Logitech G15 v2 | Headset: SteelSeries Siberia V2 | Musmatta: Func Surface 1030 Original

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Hej

Nant har jag för mig kan hantera detta.

http://nant.sourceforge.net/

Lobben

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gagnef
Registrerad
Feb 2013

Tack för tipset lobben, verkar dock lite krångligt att sätta sig in i, ingen som vet något lättare sätt/program som löser det?

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,5GHz | GPU: Gigabyte Radeon HD7950 | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: SteelSeries Kana V2 | Tangentbord: Logitech G15 v2 | Headset: SteelSeries Siberia V2 | Musmatta: Func Surface 1030 Original

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Agerberg:

Tack för tipset lobben, verkar dock lite krångligt att sätta sig in i, ingen som vet något lättare sätt/program som löser det?

Ja, det är kanske inte det enklaste att sätta sig in i. Men riktigt kraftfullt.

Lycka till!

Lobben