Permalänk
Medlem

Hjälp med systemåterställning

Hej! För några dagar sen när jag startade min dator var skärmen helt svart efter att jag loggat in. Sökte då efter en lösning och gjorde en systemåterställning och som tur var hade jag en återställningspunkt från dagen innan. Nu har samma problem med svart skärm hänt igen, men när jag försöker göra en systemåterställning får jag ett felmeddelande som lyder "Inga systemåterställningspunkter har skapats på datorns systemenhet. Öppna systemskydd om du vill skapa en återställningspunkt." Jag gick in i Systemskydd men jag kan inte säga att det gjorde mig något klokare. Datorn bluescreenade för några veckor/nån månad sen om det skulle kunna vara till hjälp.

Tack på förhand om någon skulle komma på en lösning

Mina specs är följande:
Operativsystem: Microsoft Windows 7 64bit
Processor: Intel Core i5 3570k
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: MSI Z77A-G43
Minne: Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16gb
Grafikkort: Asus GTX670
Hårddisk: Crucial m4 SSD 2.5" 256gb
Nätaggregat: Silver Power SP-ss500 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savzz:

Hej! För några dagar sen när jag startade min dator var skärmen helt svart efter att jag loggat in. Sökte då efter en lösning och gjorde en systemåterställning och som tur var hade jag en återställningspunkt från dagen innan. Nu har samma problem med svart skärm hänt igen, men när jag försöker göra en systemåterställning får jag ett felmeddelande som lyder "Inga systemåterställningspunkter har skapats på datorns systemenhet. Öppna systemskydd om du vill skapa en återställningspunkt." Jag gick in i Systemskydd men jag kan inte säga att det gjorde mig något klokare. Datorn bluescreenade för några veckor/nån månad sen om det skulle kunna vara till hjälp.

Tack på förhand om någon skulle komma på en lösning

Mina specs är följande:
Operativsystem: Microsoft Windows 7 64bit
Processor: Intel Core i5 3570k
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: MSI Z77A-G43
Minne: Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16gb
Grafikkort: Asus GTX670
Hårddisk: Crucial m4 SSD 2.5" 256gb
Nätaggregat: Silver Power SP-ss500 500w

Du kan prova att göra en startreparation från windows skivan först.
Systemåterställning är kört eftersom du inte har några återställningspunkter kvar.